Negativ omtale er bedre end ingen omtale.

Det mener Martin Sorrell, der er medlem af Formel 1 bestyrelsen i hvert fald.

FIA Formel 1-flag . Copyright Michael Ewert

Af: Kim Kristensen (kk@bmf1.dk) d. 7/7 2015 klokken 16:07

I disse dage, bliver Formel 1 udsat for en masse kritik. Det skyldes bland andet, resultatet af GPDA undersøgelsen. Men den dårlige opmærksomhed, behøver ikke nødvendigvis være skidt for Formel 1. Det mener Martin Sorrell, der er medlem af Formel 1s bestyrelse i hvert fald ikke det er.

Starten på det spanske Grand Prix
Copyright Ferrari Media


Sorrell mener nemlig, at en sport først bliver interessant når den er under pres.

”Det er interessant, når en sport er under pres. Det er omvendt psykologi, når det går skidt begynder folk, at få interesse for sporten. Det er perverst det skal være sådan, men sådan er det nu en gang” udtaler Sorrell.

Billeder fra Søndag Japan 2014
Copyright Getty Images/Red Bull Racing


Sorrell fortæller yderligere, at selvom han mener dårlig opmærksomhed kan være godt så skal der ske ændringer. Sporten skal være en bedre reklame søjle, så man kan skaffe sponsorer og investorer til sporten.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Uheldig udtalelse fra Alonso Boullier: Honda burde samarbejde mere »