Da Ross Brawn valgte at forlade Mercedes her til årsskiftet, efterlod han Toto Wolff og Paddy Lowe i front for teamet. De to har nu valgt at søge efter ekstra hjælp, og har ansat to af Red Bulls ingeniører – Mark Ellis og Giles Wood.
Mark Ellis var siden 2008 ledende ingeniør for bilernes dynamik, og får hos Mercedes nu titlen som ”Performance Director” – Altså direktør for bilernes resultater og ydeevne.
Giles Wood var ansat hos Red Bull siden 2010 og stod for simulering og analyse af bilerne, og vil ligeledes hos Mercedes stå for simulering og udvikling af bilerne.
Flere af Red Bulls ingeniører forlader teamet. Copyright Getty Images/Red Bull Racing
De to vil først blive en fuldgyldig del af teamet i juni 2014, men Mercedes håber på, at de vil styrke holdet og sætte en stopper for den dominans, som Red Bull må siges at have i øjeblikket.
Mercedes er dog ikke de første til at hente folk fra Red Bull til næste sæson – også Williams har hentet Saun Whitehead, der nu skal være deres aerodynamiske chef, og ligeledes har McLaren rekrutteret Peter Prodromou, tidligere chef for aerodynamik hos Red Bull ind til samme titel hos dem selv.