Tysklands GP i fare

Tysklands GP, der i dag deles mellem Nürburgring og Hockenheim, kan være i fare for at ryge helt ud af Formel 1 kalenderen, da Formel 1-ledelsen ønsker at samle det ét sted.

Nico Rosberg . Copyright Daimler Benz

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 5/3 2014 klokken 10:03

Officielt er Tysklands GP i fare, fordi der er dårlig økonomi for begge baner, og Formel 1-ledelsen gerne vil have en permanent løsning på samme bane, helst Nürburgring, for løbet hvert år.

Uofficielt er det Bernie Ecclestone, der er sur på ledelsen bag Nürburgring, efter han har fået afvist sit bud på at købe den historiske bane.

Nürburgring satsede stort på at udvikle banen og især omgivelserne omkring den lige inden finanskrisen, hvor de ofrede op mod 2 milliarder kroner på infrastrukturen omkring banen, med hoteller, underholdningspark og et kæmpe indkøbscenter.

Banen har siden finanskrisens start været til salg, hvilket nu er gået ind i de afsluttende forhandlinger.

Bernie Ecclestone har lagt et bud på omkring 200 millioner kroner for hele dynen, men englænderen er angiveligt blevet overbudt, hvilket har gjort ham vred.

”Banen har problemer, fordi de ikke har nogle penge,” kom det fra Ecclestone.

”De tidligere tilskud fra kommunen er blevet forbudt af EU, hvilket betyder, at de mangler mange penge.”

”Onsdag vil de se på, om de vil acceptere nogle af de bud, de har fået, ingen af dem er fra mig.”

”Når jeg går på auktion, vil jeg komme med et bud, hvilket jeg også gjorde her, men der er åbenbart andre, der har tilbudt mere, andet ved jeg ikke,” sluttede en skuffet Ecclestone, som gerne så Nürburgring tilføjet sine aktiver.

De tre tilbageværende bydere i auktionen om den legendariske bane er et amerikansk konsortium, vi ikke har et navn på, det tyske automotive selskab Capricorn og investeringsfirmaet HIG Capital.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Formel 1 til Azerbaijan Katastrofen lurer »