Det var ikke kun den 21 løb lange og først i april-startende kalender, der blev godkendt i dag. På motorfronten var der også godt nyt, specielt for Honda. De har fået en femte motor at bruge af uden straf, og det gælder for alle kommende motorleverandører, at de får lov at bruge fem motorer det første år.
Honda får lov at bruge fem motorer pr. bil i år.
Copyright McLaren
Samtidig bliver straffen for at overskride det allokerede motorantal også lempet. Efter farcen med Jenson Buttons 25 gridplaceringers straf for få løb siden, så vil en kører nu "slippe ustraffet" ved at blive rykket til bageste startplads på gridden.
Ikke længere noget med en stop/go-straf i starten af løbet eller en gennemkørselsstraf.
Licenssystemet for at bevare/få en Superlicens skal også revideres. Således kan en kører besidde en Superlicens i op til tre år, hvis han for eksempel bliver reduceret til testkører, og så bliver der kigget på licenspointene i de andre serier.
Vinderen af Formula E-mesterskabet tildeles en superlicens.
Copyright FIA Images
Vinderen af FIA Formula E-mesterskabet modtager nu også en Superlicens, hvilket ikke tidligere har været muligt.
Arrangørerne af GP2-mesterskabet har også ansøgt om at skifte navn, så serien i stedet for GP2 kommer til at hedde F2 og ligge under FIA.
Her udover blev flere ting, som ikke har relevans for Formel 1 vedtaget.
Næste møde i WMSC bliver 30. september hos FIA i Paris.