Palmer lover fuld power i 2016

For en måneds tid siden udtalte Renault-bossen Alan Permane, at han savnede mere speed hos nyligt ankomne Jolyon Palmer. Det lover GP2-mesteren fra 2014, men han har også en forklaring på den manglende fart.

Billeder fra Japan 2015 . Copyright Lotus F1

Af: Peter Hartig (pha@bmf1.dk) d. 11/2 2016 klokken 13:02

"Jeg vil tage flere risici,” lyder det fra Formel 1-rookie og nybagt Renault-chauffør, Jolyon Palmer.

Udtalelserne kommer i kølvandet på trackside director Alan Permanes tidligere udtalte ønske om at se en mere risikovillig Palmer end hidtil.

Alan Permane henviser til Palmers meritter som test- og reservekører hos Lotus F1 i sidste sæson, hvor Renault-chefen tidligere har udtalt, at han har savnet lidt mere kant hos den unge brite.

”Det fortalte han mig personligt, før jeg læste artiklen,” siger Palmer med henvisning til Permanes udtalelser til Autosport.

Jolyon Palmer under test for Lotus.
Copyright Lotus F1


”Han har en pointe. Når du kører en bil, som åbenlyst ikke er din egen, passer den ikke rigtigt til dig. Dens indstillinger er ikke tilpasset dig, og hvis du crasher, ødelægger du din teamkammerats weekend. Du kan ikke køre den helt ud, og hvis du gør, og så laver en fejl, så er du skurken.”

”Men det er anderledes at være fredagskører end løbskører. Du må bare ikke ødelægge bilen, men du har kun 90 minutter til at vise, hvad du kan. Og hvis du kører rundt og er alt for forsigtig, så laver du jo slet ikke noget.”

Renaults præsentation: fra venstre Kevin Magnussen, Esteban Ocon, Renault CEO Carlos Ghosn og yderst th. Jolyon Palmer.
Copyright Bil Magasinet BMF1


”Jeg tog hans (Permanes, red.) udtalelser til mig, og jeg tvivler ikke på, at han har en pointe. Men det bliver meget anderledes i år, når jeg har min egen bil og skal køre mit eget løb.”

”Jeg glæder mig til at afslutte det kapitel (fredagskører, red.) og komme videre med næste. Det bliver en dejlig forandring,” slutter Palmer.

Jolyon Palmer danner kører line-up med Kevin Magnussen hos Renault Sport F1 i 2016. Esteban Ocon er test- og reservekører.

OM SKRIBENTEN

Peter fra BMF1 Peter har været en del af BMF1 næsten siden starten og er især kendt for sin faste serie af Kevin-interviews.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« FIAs præsident: Mercedes skal udfordres Forhandlinger om Monzas fremtid kørt fast »