Australiens GP: 2. frie træning Hamilton hurtigst igen

Efter en meget blandet første træning, var der lagt op til en mere konstant anden træning. Men sådan skulle det ikke blive. Træningen blev endnu mere våd end den første

Starten på årets sæson . Copyright Daimler Benz

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 18/3 2016 klokken 08:03

Vejrguderne ville ikke som kørerne. Regn og blæst har i de første to træninger sat dagsordnen, mere end strategi.

den hårde blæst der rykker i bilerne, har været en stor udfordring for kørerne, men har samtidig betydet, at banen hurtigt er blevet tør, hver gang der har været bare et lille ophold i regnen.

Det har igen haft den betydning, at de tider vi har set, ikke kan bruges til ret meget, hvor selv McLaren har været øverst på tidstabellen.

Nico Rosberg, der var en af dem der gav den gas i anden træning, fik afkortet sin træning, da han på vej ud af et sving mistede kontrollen og røg i barrieren. Heldigvis kunne han fortsætte, så træningen ikke blev helt stoppet. Hjem kom han dog ikke, da det blev vurderet at han spredte for megen kulfiber rundt på banen.

I pausen mellem de to træninger, var der sol og en vittig fotograf, der havde fanget en afslappet Kevin Magnussen i hans nye kørerdragt, lavede denne sammenligning.

Kevin har selv tweetet denne sammenligning
Copyright Renault


Kevin har valgt at Tweete det ud selv, så han kan ikke være helt ked af det!


Hos Kevin Magnussens tidligere arbejdsgiver McLaren, ser det ud til at gå noget bedre.

Fernando Alonso var tidligt noteret for den hurtigste tid, en tid der til slut, var god nok til at holde ham oppe som nummer 6. Button endte som nummer 7.

McLaren raceren virker stabil og lyder markant bedre, men der er stadig meget lang vej op til de hurtigste.

De våde forhold, som angiveligt ikke skulle gentage sig i morgen, har fået de fleste hold til at blive i pitten.

Alonso blev noteret for flest omgange, med 14 af slagsen, hvilket ikke er imponerende. Kevin kørte kun 2 omgange, men der er ikke blevet rapporteret om problemer!

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas
P
1:38.841 + 0.000 6
3. Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari
P
1:39.486 + 0.645 7
4. Daniel Ricciardo Oracle Red Bull Racing
P
1:39.535 + 0.694 9
6. Fernando Alonso McLaren Formula 1 Team
P
1:39.895 + 1.054 16
7. Jenson Button McLaren Formula 1 Team
P
1:40.008 + 1.167 13
8. Sebastian Vettel Scuderia Ferrari
P
1:40.761 + 1.920 7
10. Daniil Kvyat Oracle Red Bull Racing
P
1:42.411 + 3.570 10
11. Esteban Guiterrez Moneygram Haas F1 Team
P
1:42.891 + 4.050 10
13. Romain Grosjean Moneygram Haas F1 Team
P
1:43.731 + 4.890 8
15. Nico Rosberg Mercedes-AMG Petronas
P
1:47.356 + 8.515 4
18. Felipe Massa Williams Racing
P
0:00.000 - 2
19. Valtteri Bottas Williams Racing
P
0:00.000 - 2
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Australiens GP: 1. frie træning. Hamilton hurtigst Rosberg tager skylden for crash »