Kinas GP: 2. frie træning - Räikkönen hurtigst

Efter en lidt tumult afslutning på 1. frie træning var tingene i den anden frie mere normale. Dog var der rød front i tiderne med Kimi Räikkönen som den hurtigste mand.

Billeder fra Brasilien 2015 . Copyright Ferrari Media

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 15/4 2016 klokken 10:04

Mellem første og anden træning, var Fernando Alonso indkaldt til et nyt besøg hos FIAs læger for at fastslå, om han skulle have lov til at køre igen i den anden frie træning.

Og det lykkedes for Alonso at overbevise lægerne om, at han er fysisk klar til at kører igen og han fik faktisk en clearing for hele weekenden.

Alonso, der var langsommere end Button i den første træning, kvitterede for tilliden ved at være en tiendedel sekund hurtigere end Button i den anden træning. Dog var de nede i midterfeltet med en 11. og 12. plads.

Hos Mercedes var det igen Nico Rosberg der var den hurtigste mand, små to tiendedel sekund hurtigere end Hamilton, der ikke rigtigt har fundet balancen i hans racer.

Rosberg sluttede første træning af med en motorfejl, men det lod ikke til at have påvirket hans performance i den anden frie træning og Mercedes har heller ikke meldt yderligere ud om problemet.

Hos Renault var man meget forsigtige, da Kevin Magnussens uheld i første træning, angiveligt ikke var en punktering, men et kollaps af hans venstre baghjulsophæng.

Kevin var derfor slet ikke ude i anden træning, hvorfor Palmer var eneste mand til at samle data ind for Renault. Han endte nede som nummer 15, en placering vi ikke håber er et udtryk for Renaults reelle styrke.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari
P
1:36.896 + 0.000 35
2. Sebastian Vettel Scuderia Ferrari
P
1:37.005 + 0.109 33
3. Nico Rosberg Mercedes-AMG Petronas
P
1:37.133 + 0.237 33
4. Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas
P
1:37.329 + 0.433 33
5. Daniel Ricciardo Oracle Red Bull Racing
P
1:38.143 + 1.247 31
10. Valtteri Bottas Williams Racing
P
1:38.723 + 1.827 34
11. Fernando Alonso McLaren Formula 1 Team
P
1:38.728 + 1.832 31
12. Jenson Button McLaren Formula 1 Team
P
1:38.828 + 1.932 28
13. Daniil Kvyat Oracle Red Bull Racing
P
1:39.178 + 2.282 31
14. Felipe Massa Williams Racing
P
1:39.214 + 2.318 34
16. Romain Grosjean Moneygram Haas F1 Team
P
1:39.890 + 2.994 22
21. Esteban Guiterrez Moneygram Haas F1 Team
P
1:42.954 + 6.058 4
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Kinas GP: 1. frie træning - Rosberg hurtigst 310 km/t med ét baghjul »