Spaniens GP: 2. Frie træning. Rosberg i front

Dagens anden frie træning forud for Spaniens Formel 1 Grand Prix på søndag er overstået. Traditionen tro, blev der sat en del på plads her og vist styrker og svagheder frem fra de enkelte hold. Renault viste det sidste.

Barcelona test 12. maj 2015 . Copyright Mercedes AMG

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 13/5 2016 klokken 15:05

Klokken 14 rykkede Formel 1 bilerne igen ud på banen tæt ved Barcelona.

Kevin Magnussens holdkammerart Jolyon Palmer sad over under den første træning, hvilket betød at han var en af dem, som vi forventede at se hurtigt ude, men eftersom Estaban Ocon, der lånte Palmers bil i den første træning, kun nåede at kører 6 omgange og ikke nåede at sætte en tid, inden han fik problemer, var der tvivl om, at Renault mekanikerne ville have haft tid til at få styr på den gyldne racer.

Og det viste sig, at det ikke var godt for Palmers Renault.
Kun 10 minutter inde i træningen, kom der først gult flag og virtuel sikkerheds bil, efter Palmer fik en dæk-eksplosion, som kort efter udløste et rødt flag, da der var dækstumper over hele banen.

Ocon udgik også fra første træning med en punktering, så noget kunne tyde på at der er et problem med Renault raceren.
Noget overraskende, lykkedes det Renault at få bilen tilbage til pitten og få den fikset, så Palmer fik lidt tid i raceren. Han kom ud da der var omkring 15 minutter tilbage.
Magnussen sluttede ca. et halvt sekund hurtigere end Palmer.

Kevin Magnussen havde heldigvis ikke de samme problemer og klarede sig igen rimeligt, med en placering midt i feltet, hvilket giver håb om at han kan komme videre til Q2 i kvalifikationen i morgen.

Renault var dog ikke de eneste med problemer.

McLaren, der havde meldt ud, at de nu befinder sig i en stærkt opadgående performance kurve, havde problemer med Jenson Buttons motor. Han nåede dog tilbage til pitten.

I front af feltet, var Rosberg igen hurtig i front, men hans bedste tid, var kun marginalt hurtigere end Sebastian Vettels tid fra 1. frie træning.

Og de to Ferrarier var da også med helt fremme det meste af tiden.

Hen mod slutningen af træningen kom der en meddelelse om, at det faktisk regnede lidt, hvilket betød at der ikke kom nogle nye supertider til sidst, som det ellers så ud til at der ville.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Nico Rosberg Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:23.922 + 0.000 35
2. Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari
P
1:24.176 + 0.254 31
3. Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:24.641 + 0.719 27
4. Sebastian Vettel Scuderia Ferrari
P
1:25.017 + 1.095 35
6. Daniel Ricciardo Oracle Red Bull Racing
P
1:25.194 + 1.272 37
7. Fernando Alonso McLaren Formula 1 Team
P
1:25.342 + 1.420 31
8. Max Verstappen Oracle Red Bull Racing
P
1:25.375 + 1.453 31
11. Valtteri Bottas Williams Racing
P
1:25.708 + 1.786 30
12. Jenson Button McLaren Formula 1 Team
P
1:25.893 + 1.971 20
13. Romain Grosjean Moneygram Haas F1 Team
P
1:25.899 + 1.977 33
16. Felipe Massa Williams Racing
P
1:26.491 + 2.569 36
21. Esteban Guiterrez Moneygram Haas F1 Team
P
1:28.205 + 4.283 9
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Spaniens GP: 1. frie træning. Vettel i top Det betyder ikke flere straffe »