Tysklands GP: 3. frie træning. Rosberg hurtigst.

Sidste træning inden kvalifikationen inden kvalifikationen. Det er her holdene har den sidste chance for at få sat racerne op optimalt. Renault havde problemer med Kevins racer.

Nürburgring . Copyright Autosport

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 30/7 2016 klokken 12:07

I fronten af feltet, var alt som det plejer.

Mercedes var hurtigst gennem hele træningen, med Rosberg i front det meste af tiden. Samtidig var Red Bull bedre med, end vi tidligere havde set, med Ricciardo som den hurtigste af de to.

Hos Renault, var de hurtige til at sende bilerne ud på installationsomgangene, men herefter skete der ikke så meget.
Kevin var hurtigt ude af bilen igen, mens der blev lavet nogle ekstra justeringer inden han igen blev sendt på banen, hvor han satte nogle rimelig gode tider, der også var bedre end Palmer, i den anden Renault.

Kevin Magnussen.
Copyright Renault Sport


Med lidt over 10 minutter igen, blev det meldt ud, at Kevin ikke kom på banen igen, da der var yderligere finjustering der skulle foretages, der ville tage længere tid end der var tilbage.
Til trods for dette, lykkedes det ikke Palmer at komme ud med en bedre tid end Magnussen.
De sluttede som nummer 15 og 16. Magnussen var omkring en tiendedel sekund hurtigere end Palmer.

I front, var det Ricciardo der var tættest på at kunne udfordre de to Mercedeser, mens Räikkönen satte en tid, der var lidt over en tiendedel sekund hurtigere end Vettel på 5. pladsen, som igen kun lige formåede at sætte en bedre tid end Verstappen på 6. pladsen.

Top 8 var indenfor et sekund fra hinanden.

Hos McLaren så det igen ganske godt ud. Altså for Alonso, der sluttede som nummer 9. Jenson Button havde problemer med hans racer og sluttede nede som nummer 19.

Grosjean i Haas raceren, havde også problemer og sluttede sidst. Det blev efter træningen oplyst, at hans gearkasse var død, så der er en ny på vej til raceren, sammen med en 5 placeringsstraf.

Ellers var træningen mest af alt præget af, at flere kørere ikke formåede at holde sig indenfor bane, hvilket med stor sandsynlighed bliver et emne under kvalifikationen.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Nico Rosberg Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:15.738 + 0.000 16
2. Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:15.795 + 0.057 19
3. Daniel Ricciardo Oracle Red Bull Racing
P
1:15.837 + 0.099 13
4. Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari
P
1:15.902 + 0.164 16
5. Sebastian Vettel Scuderia Ferrari
P
1:16.104 + 0.366 20
6. Max Verstappen Oracle Red Bull Racing
P
1:16.182 + 0.444 23
7. Valtteri Bottas Williams Racing
P
1:16.400 + 0.662 28
8. Felipe Massa Williams Racing
P
1:16.630 + 0.892 26
9. Fernando Alonso McLaren Formula 1 Team
P
1:16.916 + 1.178 11
13. Esteban Guiterrez Moneygram Haas F1 Team
P
1:17.160 + 1.422 17
19. Jenson Button McLaren Formula 1 Team
P
1:18.093 + 2.355 6
22. Romain Grosjean Moneygram Haas F1 Team
P
1:25.160 + 9.422 4
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Udsigt til flere røde flag Ny gearkasse til Grosjean »