Bahrain GP: 1. frie træning - Vettel hurtigst

Efter en skuffende træning ved Kinas GP, hvor forholdene gjorde at der kun blev kørt 20 min i 1. frie træning og 2. træning var helt aflyst. I dag nåede feltet Sakhir og Bahrains Internationale Circuit. med en bane temperatur på 41 grader og 37 grader i luften, ser det ikke ud til at vi får samme udfordringer som i sidste uge.

Bahrains GP 2015 . Copyright Daimler Benz

Af: Allan Nicolaisen (ani@bmf1.dk) d. 14/4 2017 klokken 14:04

Det var en meget smilende og selvsikker Kevin Magnussen, der ankom til banen tidligere på dagen. På smilet og en hurtig kommentar, virker det til at han forventer en stor weekend. Han gik meget afslappet ned igennem Padocken, mens kameraerne snurre og knipser, Kevin lader sig ikke rører af kameraerne lige op i hovedet, han går bare videre med hans berømte smil på ansigtet, han havde endda også overskud til og tage et par selfies med nogle fans. Kevin fik kørt 21. omgange og satte sin hurtigste tid på 1.35.579, der kun rækker til 16. hurtigste tid.

Hamilton har ikke kun gode minder fra denne bane, men han satte foreløbigt hurtigste tid efter 32 min. Han må dog nøjes med en 10. pladsering, selvom han var den kører med flest omgange. Team kammerat Bottas klarede sig igen, mindre godt og satte kun en skuffende tid på 1.35.002

Ferrari så frem til en super weekend, Vettel ankom meget afslappet til banen, med masser af tid til interviews og autografer. Efter 35 min træning var der stive og blege blikke, at spore på pit-væggen, da der kom røg fra Kimi Raikkonens bil, hvorefter han måtte parkere bilen og gå tilbage til pitten. Hvad afslutning af træningen har Vettel sat hurtigste tid med 1.32.697.

Der var stadig problemer med McLaren bilerne, 46 min. henne i træningen arbejder de fortsat på Stoffel Vandoornes bil, hvor de havde taget bunden af. Han er dog tilbage på banen 20 min. efter og sætter 10. hurtigste tid, men problemerne er der stadig, han måtte på tilbage omgangen stoppe, fordi motoren gik ud.

Kevins tidligere team Renault, oplevede også en del problemer under 1. træning, da Palmer melder tilbage til pitten, at han har mistet “Power”. Han sluttede med 19 kørte omgange og én hurtigste tid på 1.35.068.

Red Bull viser også deres styrke, 10. min tilbage, bliver Verstappen sendt ud på de bløde dæk, med besked på at levere 3 hurtige omgange. På trods af dette, sætter han kun den 3. hurtigste tid, overgået af team kammeraten Ricciardo.

Force India kører Ocon klager til sin ingeniør over radioen, at han ikke kan finde ud af hvad Wehrlein laver. Hvortil han får et svar retur, ikke engang Wehrlein ved hvad Wehrlein laver. Ocon sætter 7. hurtigste tid og Team kammerat Perez, sætter 4. hurtigste.

Williams bilerne var ret anonyme i 1. træning, men lykkedes tilsammen og kører 49 omgange, og Masa placerede sig på 5. pladsen med Stroll lige bagefter.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Sebastian Vettel Scuderia Ferrari
P
1:32.697 + 0.000 21
2. Daniel Ricciardo Oracle Red Bull Racing
P
1:33.097 + 0.400 22
3. Max Verstappen Oracle Red Bull Racing
P
1:33.566 + 0.869 23
5. Felipe Massa Williams Racing
P
1:34.246 + 1.549 24
6. Lance Stroll Williams Racing
P
1:34.322 + 1.625 25
8. Fernando Alonso McLaren Formula 1 Team
P
1:34.372 + 1.675 14
9. Romain Grosjean Moneygram Haas F1 Team
P
1:34.564 + 1.867 21
10. Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:34.636 + 1.939 28
13. Stoffel Vandoorne McLaren Formula 1 Team
P
1:34.997 + 2.300 10
14. Valtteri Bottas Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:35.002 + 2.305 27
16. Kevin Magnussen Moneygram Haas F1 Team
P
1:35.579 + 2.882 21
20. Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari
P
1:42.333 + 9.636 6
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Eric Boullier: Alonso til IndyCar skal ses i et st Mellem træningerne »