Haas er ikke bekymret for Ferraris motorproblemer

Ferrari lignede en sikker vinder af lørdagens kvalifikation, men problemer med begge Ferrari-racere betød, at begge biler måtte udgå, før de fik chancen for at kæmpe med om pole-position.

Günther Steiner . Copyright BMF1

Af: Nicki Skaaning (ns@bmf1.dk) d. 28/7 2019 klokken 13:07

Begge Ferrarier måtte udgå fra lørdagens kvalifikation i Tyskland med problemer. Sebastian Vettel måtte udgå, før han fik kørt sit første forsøg, og Charles Leclerc måtte tage til takke med sidstepladsen i Q3.

Problemerne viste sig efterfølgende at være hhv. turboen på Vettels racer, og brændstofsystemet på Leclercs racer.

Men det virker ikke til at vække den store bekymring hos Günther Steiner efter gårsdagens kvalifikation.

“Brændstofsystemet er ikke et motorproblem, så jeg er ikke rigtig bekymret. Jeg mener, man er altid bekymret, men man gør sit bedste for ikke at have et problem.”

“Problemet de havde, der vil de bede os om at tjekke vores komponenter, om de er skadet eller lignende, ellers er der ikke andet man kan gøre lige nu.”

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Omg
1. Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas
S
1:11.767 19
2. Max Verstappen Oracle Red Bull Racing
S
1:12.113 17
3. Valtteri Bottas Mercedes-AMG Petronas
S
1:12.129 19
4. Pierre Gasly Oracle Red Bull Racing
S
1:12.522 15
6. Romain Grosjean Moneygram Haas F1 Team
S
1:12.851 20
7. Carlos Sainz Jr. McLaren Formula 1 Team
S
1:12.897 21
10. Charles Leclerc Scuderia Ferrari
S
1:12.344 9
12. Kevin Magnussen Moneygram Haas F1 Team
S
1:12.789 11
16. Lando Norris McLaren Formula 1 Team
S
1:13.333 9
18. George Russell Williams Racing
S
1:14.721 11
19. Robert Kubica Williams Racing
S
1:14.839 11
20. Sebastian Vettel Scuderia Ferrari
S
0:00.000 1
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Hamilton med ondt i halsen Kæmpe interview: Günther Steiner taler ud om probl »