Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 12/9 2019 klokken 10:09
Der er ingen tvivl om, at Grosjean fortsat kan give HAAS den stabilitet de har behov for i forhold til kendskabet til holdet. Men hans mange fejl og måske manglende tekniske indsigt kan også være det, der holder holdet tilbage.
At udskifte ham med en ny kører, som meget vel kunne være Nico Hülkenberg, som har mistet sit sæde hos Renault efter Ocon er blevet hyret ind til at partner op med Ricciardo, kan se fornuftigt ud, men er det nu også det?
Hülkenberg, der har et lettere anstrengt forhold til Kevin Magnussen, er også kendt for at være ret åbenmundet i sine udtalelser om Renaults dårlige sider, noget HAAS ikke har behov for hos dem.
Det der dog mest af alt taler for Hülkenberg, er, at han vil komme med friske indput til holdet, som virker til at være kørt fast i sin udvikling.
HAAS har meldt ud, at de forventer at der kommer en annoncering af deres 2020 kører-lineup meget snart, måske allerede i Singapore om lidt over en uge.
Med nærmest åbenlyse forhandlinger med Nico Hülkenberg og en stærkt negativ holdning hos Grosjean, er der meget der tyder på, at det bliver tyskeren, der sikre sig sædet og dermed sender Romain Grosjean til Formel E.
Og det faktum at Grosjean bare laver mange fejl og tager helt forkerte beslutninger, når han bliver presset, om det så er af Magnussen eller andre, kan være det der i sidste ende afgør, at Hülkenberg er fremtidens mand hos HAAS, som også har brug for at kommr væk fra den bagerste del af feltet.