Hülkenberg afslog HAAS tilbud

Nico Hülkenberg, der har mistet sit sæde hos Renault efter denne sæson, påstår at det ikke var HAAS der fravalgte ham, men at det var ham der fravalgte HAAS på grund af deres ringe form i år.

Nico Hülkenberg . Copyright Renault F1

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 4/10 2019 klokken 10:10

Lige nu står Nico Hülkenberg uden et Formel 1 sæde efter denne sæson. Flere medier hævde, at han var på vej til HAAS som erstatning for den ustabile Romain Grosjean, et sæde han angiveligt tabte til franskmanden i 11. time.

Men Nico Hülkenberg selv, siger at det mere var ham der fravalgte HAAS, simpelthen fordi de har klaret sig så dårligt i år.

Hvis det holder stik, er han så absolut heller ikke interesseret i et sæde hos Williams, der er en af de få muligheder der er tilbage.

I et interview med russiske Sportbox, fortæller han, at han er i snak med Alfa Romeo, som han ser som et interessant hold at skifte over til.

Med Kimi Räikkönen allerede bekræftet som kører for Alfa Romeo i 2020, er det Antonio Giovinazzi som Hülkenberg skal have vippet af pinden.

Men det kan blive svært, især nu hvor italieneren faktisk er begyndt at levere varen og udkvalificere Räikkönen, samt at han er placeret på Alfa Romeo holdet, af Ferrari.

Det der taler for, at Hülkenberg skulle lykkes med at få et sæde hos Alfa er, at holdchef Frederic Vasseur og ham kender hinanden rigtigt godt, fra deres dage i GP3 og GP2, samt at det var Frederic Vasseur der fik ham til Renault.

"Der er ingen der kender ham bedre end mig," kom det fra Frederic Vasseur.

"Han var mester på mine hold i GP3 og GP2 og det var mig der fik ham til Renault i sin tid."

"Men lad os nu se hvad der sker," sluttede franskmanden.

Vasseur har meget at skulle have sagt på det lille Alfa Romeo hold, men Ferrari pengene har også meget at sige, så selvom franskmanden er en mand, der altid ønsker at få sin vilje, er det ikke sikkert at det vil lykkes denne gang.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« 2020 kalenderen er en skilsmisse kalender Så meget kostede det at blive verdensmester i 2018 »