Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 23/10 2019 klokken 15:10
Når ens bil ikke kan genere nok downforce, så får man virkelig udfordringer i den tynde luft i Mexico.
HAAS er det hold, der har lidt mest under den nye aero regler, primært fordi deres grundliggende design, ikke giver bilen en stabil downforce.
Derfor forventer de også hos HAAS, at de vil lide mere i den tynde luft i Mexico, end de andre hold der tydeligt har mere styr på tingene.
Samtidig har de også problemer med at køle bilen nok, hvilket tynd luft heller ikke er løsningen på.
"Vi har heletiden haft køling udfordringer. Når vi kommer op i højden, vil du altid have køle problemer," kom det fra Steiner i et interview med Crash.net.
"Man har behov for meget køling, men når man øger kølingen, tager man downforce væk, hvilket så er et andet problem."
"Det er vores største udfordring. At finde den rette balance mellem køling og downforce," tilføjede han.
Steiner håber dog på, at de finder en løsning, men frygter at det bliver en meget udfordrende weekend de går i møde.
Regn kan måske rede en del for holdet.