Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 25/10 2019 klokken 22:10
Mens Alexander Albon måtte se sig slutte som den langsommeste af alle, efter han tidligt i den anden træning sikrede et rødt flag, da han røg af og ramte barrieren, så det anderledes bedre ud for Max Verstappen, der formåede at blande sig helt i toppen.
Det er tydeligt, at Red Bull raceren har en helt fantastisk balance, da de har svært med at følge med Ferrari, der hvor det kræver power, men at de henter det hele igen, der hvor det er bilens balance.
Efter at have vist gode takter i første træning, så det langt mere vanskeligt ud for HAAS i den anden træning.
Grosjean var den hurtigste af de to, men Kevin Magnussen så ud til at have mere fart i bilen, men hver gang det så ud til at blive godt for danskeren, blev han holdt tilbage af trafik eller fik overkørt bilen og kørte af.
Hvis det lykkes for Kevin at sætte bilen rigtigt rundt i alle sving, kan han godt komme noget længere frem, men næppe op i top 10.
De sluttede i den tunge ende. Kevin havde kun Williams og Albon bag sig, mens Grosjean også fik Giovinazzi bag sig.
Toro Rosso havde en rigtig fin 2. træning, da de satte begge deres biler op som "best of the rest", med Kvyat som den hurtigste af de to.
McLaren så også rimeligt godt kørende ud. Sainz var igen den hurtigste af de to, da han satte sin bil op som nummer 8, lige foran Hülkenberg, der igen var den hurtigste hos Renault.
Om det er den manglende bremsebalancehjælp eller blot usikkerheden omkring nedbremsningen af bilen i den tynde luft, der betød at Ricciardo ikke rigtig var med, må vi hører ham selv om senere.
Men det var Ferrari og især Sebastian Vettel, der viste sig som den der havde mest styr på den mexicanske bane.
Ud over den hurtigste tid, så var Vettel også utrolig hurtig med en tung bil. Han var mere end et sekund hurtigere end alle andre.
Dækkene ser ud til at blive en udfordring. Omkring 11 omgange kan de kun få de bløde dæk til at holde, hvilket måske bliver lidt bedre i takt med at der kommer mere gummi i banen. Men det betyder nok, at langt de fleste vil tage to stop på søndag.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)