Mexicos GP: 2. frie træning. Vettel hurtigst.

Tempoet blev løftet og Ferrari viste for alvor ansigt, da de viste den hurtigste vej rundt. Red Bull blandede sig dog, mens Mercedes forsøgte at følge med. Albon kørte galt.

Japans Grand Prix 2019 . Copyright Ferrari

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 25/10 2019 klokken 22:10

Mens Alexander Albon måtte se sig slutte som den langsommeste af alle, efter han tidligt i den anden træning sikrede et rødt flag, da han røg af og ramte barrieren, så det anderledes bedre ud for Max Verstappen, der formåede at blande sig helt i toppen.

Det er tydeligt, at Red Bull raceren har en helt fantastisk balance, da de har svært med at følge med Ferrari, der hvor det kræver power, men at de henter det hele igen, der hvor det er bilens balance.

Efter at have vist gode takter i første træning, så det langt mere vanskeligt ud for HAAS i den anden træning.

Grosjean var den hurtigste af de to, men Kevin Magnussen så ud til at have mere fart i bilen, men hver gang det så ud til at blive godt for danskeren, blev han holdt tilbage af trafik eller fik overkørt bilen og kørte af.

Hvis det lykkes for Kevin at sætte bilen rigtigt rundt i alle sving, kan han godt komme noget længere frem, men næppe op i top 10.

De sluttede i den tunge ende. Kevin havde kun Williams og Albon bag sig, mens Grosjean også fik Giovinazzi bag sig.

Toro Rosso havde en rigtig fin 2. træning, da de satte begge deres biler op som "best of the rest", med Kvyat som den hurtigste af de to.

McLaren så også rimeligt godt kørende ud. Sainz var igen den hurtigste af de to, da han satte sin bil op som nummer 8, lige foran Hülkenberg, der igen var den hurtigste hos Renault.

Om det er den manglende bremsebalancehjælp eller blot usikkerheden omkring nedbremsningen af bilen i den tynde luft, der betød at Ricciardo ikke rigtig var med, må vi hører ham selv om senere.

Men det var Ferrari og især Sebastian Vettel, der viste sig som den der havde mest styr på den mexicanske bane.

Ud over den hurtigste tid, så var Vettel også utrolig hurtig med en tung bil. Han var mere end et sekund hurtigere end alle andre.

Dækkene ser ud til at blive en udfordring. Omkring 11 omgange kan de kun få de bløde dæk til at holde, hvilket måske bliver lidt bedre i takt med at der kommer mere gummi i banen. Men det betyder nok, at langt de fleste vil tage to stop på søndag.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Sebastian Vettel Scuderia Ferrari
P
1:16.607 + 0.000 35
2. Max Verstappen Oracle Red Bull Racing
P
1:16.722 + 0.115 37
3. Charles Leclerc Scuderia Ferrari
P
1:17.072 + 0.465 34
4. Valtteri Bottas Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:17.221 + 0.614 39
5. Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:17.570 + 0.963 35
8. Carlos Sainz Jr. McLaren Formula 1 Team
P
1:18.079 + 1.472 38
10. Lando Norris McLaren Formula 1 Team
P
1:18.349 + 1.742 36
15. Romain Grosjean Moneygram Haas F1 Team
P
1:18.766 + 2.159 37
17. Kevin Magnussen Moneygram Haas F1 Team
P
1:19.306 + 2.699 37
18. George Russell Williams Racing
P
1:19.968 + 3.361 36
19. Robert Kubica Williams Racing
P
1:20.180 + 3.573 37
20. Alexander Albon Oracle Red Bull Racing
P
1:21.665 + 5.058 5
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Mexicos GP: 1. frie træning. Hamilton topper Mexicos GP: Kvalifikation. Verstappen på pole »