USA's GP: 2. frie træning. Hammer time

Efter en meget kold og udfordrende 1. træning, var dagens 2. træning noget mere normal. Grosjean fik dog ikke meget ud af den, da han kørte galt, kort tid inde i træningen. Hamilton toppede.

Mexicos Grand Prix 2019 . Copyright Mercedes AMG

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 1/11 2019 klokken 22:11

Romain Grosjean så stærk ud fra starten af træningen, men fik åbenbart for stor tillid til HAAS raceren, hvilket sendte ham i barrieren.

Kørere og hold havde lært en del af den første træning, især omkring den meget ujævne bane, hvilket betød at de havde meget mere styr på bilernes setup.

Mercedes, der ikke var prangende med deres indsats i 1. træning, klarede sig markant bedre i den anden, hvor Hamilton var den der viste størst styrke.

Hamiltons bedste tid, blev dog sat med en god hjælp fra en anden kører, ned af langsiden. Hvilket Bottas' tid bekræftede, da han satte megen tid til, netop ned af langsiden.

HAAS, der klarede sig rimelig godt i den 1. træning, faldt totalt igennem i denne anden træning. Grosjeans uheld hjalp ikke på dette, men det så ud til, at de havde forstået meget mindre af den ujævne bane, end de andre hold.

Toro Rosso viste super styrke og ligner et hold, der har tænkt sig at udfordre Renault til det sidste, omkring placeringen som det 5. bedste hold.

Racing Point, der også er med i den kamp, var tættere på Renault end Toro Rosso, men foran det franske hold.

Topholdene var Mercedes, Ferrari og Red Bull.

Sving 19 var igen en udfordring. Flere af kørerne fik beskeden om, at deres netop satte tid, blev slettet som følge af, at de havde overskredet banens grænser. Kevin var en af dem der fik den besked.

Der er fortsat mange ubesvarede spørgsmål, som vi håber vi får et svar på i morgen, kort inden kvalifikationen.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« 2021-regulativet forklaret: Mere downforce - laver Ingen Rich til McLaren »