Af: Frederik Langebeck (fl@bmf1.dk) d. 17/11 2019 klokken 20:11
Max Verstappen kom ellers godt fra start sammen med Vettel, der dog blev overhalet i første sving af Hamilton. Herfra fulgte Valterri Bottas, foran Albon og Gasly, mens Leclerc, der startede som nummer 14, havde en hård kamp med Ricciardo og efterfølgende Lando Norris, inden Ferrari køreren kunne finde sig til rette på 10. pladsen og sætte jagten inden på fronten.
Senere havde Leclerc kørt sig op som nummer syv, mens også Ricciardo forsøgte at køre sig højere op i pointene, hvilket kostede Kevin Magnussens løb, da de to stødte sammen i sving fire og sendte Magnussen ud i en snurretur og ned bagest i feltet. Ricciardo modtog senere en straf på fem sekunder.
Hamilton var den første inden for top 10, der kørte i pit. Briten skiftede til softs og indikerede dermed, at han ville køre et løb med to pitstops. Det skulle dog vise sig til at blive til lidt flere. Verstappen fulgte trop, og Red Bull gjorde et fantastisk stykke arbejde, der dog var umådelig tæt på at blive ødelagt af Williams teamet, der sendte Robert Kubica ud lige foran hollænderen, der på det nærmeste måtte stoppe helt op. Det lykkedes dog for Verstappen at tilbageerobre førstepladsen. Kubica modtog senere en straf på fem sekunder.
Løbet kørte nu ind i en mere rolig fase, men det var dog lige indtil at Bottas kørte i pit efterfulgt af Hamilton, der blev efterfulgt af Verstappen. Verstappen blev igen godt hjulpet af sit team i pitboksen, og der var ikke rigtig nogen tvivl om, at Verstappen snart igen ville overhale Hamilton.
På omgang 52 måtte Bottas parkere sin Mercedes racer i græsset efter et mindre røgslør havde lagt sig som en hale efter bilen. Bottas' parkering var tilsyneladende ikke god nok til løbsledelsen, der besluttede at indsætte en safetycar.
Dette tillod imidlertid Hamilton at køre sig helt op i bagenden af Verstappen, men det var en stakket frist for briten, der kunne se Verstappen køre i pit, mens han selv blev ude. Hamilton havde ikke en chance, da løbet blev givet frit.
Alex Albon fik en fordel under genstarten af løbet og kørte sig forbi Vettel, og de to Ferrari racere var nu i direkte duel med hinanden. Det var på dette tidspunkt, at man nærmest ikke troede sine egne øjne. På vej ned af langsiden efter sving tre, Leclerc i front af de to, aktiverede Vettel sin DRS og pressede sig forbi på højre side af Leclerc. Vettel, midt i kampens hede, måtte have troet, at han var fri af Leclerc og trak en lille millimeter til venstre, hvilket smadrede højre forhjulsophæng på Leclerc og skabte en punktering på Vettels venstre baghjul. Det var dermed game over for begge.
Bernd Maylander fik igen travlt med at lede feltet rundt, og det lignede for en stund at løbet ville slutte under gult flag og safetycar. Men med to omgange tilbage blev løbet givet frit, og Verstappen tjekkede ud i front og kørte sejren sikkert hjem. Hamilton pressede sig med det samme forbi Gasly op på tredjepladsen og satte nu jagten ind på Albon på andenpladsen. Albon åbnede døren en smule for meget på klem for Hamilton, der forsøgte sig med at overhaling, hvilket resulterede i et mindre sammenstød og en Red Bull, der gled hele vejen ned gennem feltet.
Gasly holdt stædigt fast på sin andenplads, der dog var helt utroligt tæt på at blive snuppet af Hamilton på start/mål langsiden, hvor kun en halv billængde skilte de to ad, da de krydsede stregen.
Sainz sluttede nummer fire foran Raikkonen og Giovinazzi, mens Ricciardo, Norris, Perez and Daniil Kvyat tog sig af plads syv, otte, ni og ti.