Oprindeligt var den nye Hanoi Circuit projekteret med 22 sving, men umiddelbart før offentliggørelsen af den vietnamesiske bane, ønskede FIA og Formel 1, at der blev tilført et ekstra sving - helt præcist sving 23.
Det nye sving bliver bliver gjort 15 meter bredere og er sidste forhindring før opløbssiden. Der er dermed tale om en blødere venstrekurve end det oprindelige noget skarpere sving 22.
Hanoi Circuits pitbygning under opbygning.
Copyright FIA Formula 1
Med de nye ændringer bliver Hanoi Circuit 5,607 km lang. Banen er en kombination af gadebane og permanent bane, og layoutet er designet med inspiration fra baner som bybanen i Monaco, Suzuka og Nürburgring.
Arrangørerne lover, at Hanoi Circuit står færdig i starten af januar måned, mens den 300 meter lange pitbygning er lovet færdig i slutningen af dette år. Bygningen er designet under inspiration af byens historiske fæstning Thang Long.
Hanoi Circuit med de to parallelle langsider under opbygning.
Copyright FIA Formula 1
Fra sving 9 til 11 består banen af en 1,5 km. baglangside, hvor arrangørerne lover dramatiske side-by-side dueller. Dette virker ret sandsynligt, eftersom denne sekvens midtvejs har en højhastighedskurve inkorporeret med potentielle hastigheder på 335 km/t.
Hanoi Circuit med det nye svig 23.
Copyright FIA Formula 1
Hanoi Circuit er den første bane, som er skabt af Formel 1s eget Motorsports Team. Banen er layoutet i samarbejde med den erfarne banedesigner Hermann Tilke, der står bag baner som Circuit of the Americas i Austin, USA, Sepang i Malaysia, Yas Marina i Abu Dhabi, Shanghai Int. Circuit og flere andre.
Formel 1-feltet rammer for første gang vietnamesisk asfalt i weekenden d. 3-5 april.