Alonso gør comeback

Alonsos manager gennem mange år, italienske Flavio Brioatore, har bekræftet overfor BMF1, at Fernando Alonso har indgået en aftale med det kommende Aston Martin-hold.

Englands GP 2015 . Copyright McLaren

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 1/4 2020 klokken 09:04

Siden Fernando Alonso, næsten frivilligt, valgte at forlade Formel 1, har han hårdnakket påstået, at der kun var tale om en pause, ikke et totalt farvel til kongeklassen.

Spanieren, der ikke har lagt skjul på, at han jagter en 3. VM titel, forlod McLaren, da han ikke kunne se, at han havde en chance for at blive verdensmester med dem, mens de hold der kunne gøre ham til mester igen, ikke havde plads til ham, til trods for at han jo er Fernando Alonso.

Men nu skulle det være ganske vidst, at Alonso kommer tilbage og han gør det på bekostning af Sergio Perez på det nuværende Racing Point-hold, som kommer til at skifte navn til Aston Martin.

"Aston Martin-holdet, er et kommende vinderhold," lyder det fra Briatore, der også fortæller, at Alonso træder ind som medejer af holdet, som så bliver til Alonso Martin.

"Vi er sikre på, at vi vil gå en strålende fremtid i møde, og at Alonso med Martin vil sikre sig sit tredie mesterskab i første forsøg," sluttede Briatore.

Shanghai, China .16th October 2005, The Renault F1 Team celebrateShanghai, China .16th October 2005, The Renault F1 Team celebrate
Copyright Ikke sat!


Samtidig med annonceringen, blev det offentliggjort, at Briatore, der efterhånden er en ældre mand, har fået en ny assistent der skal håndtere Fernando Alonso og forholdet til Alonso Martin, der hedder Ran Slirpa, som kommer fra samme fødeby som Alonso.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Mens vi venter - billeder fra Formel 1-oplevelser Analyse: Tvinges F1-kørerne til lønnedgang? »