Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 7/8 2020 klokken 13:08
Det er stadig Mercedes der har overhånden. Alle de 4 første løb er vundet af en af de to kørere med stjernen på fronten, men Red Bull har flere gange været tæt på, primært med Max Verstappens indsats.
Men dagens første træning var ikke lige med Verstappen, der havde problemer med Red Bull raceren, hvilket betød at der skulle gå lang tid inden han fik sat en tid, til trods for at han flere gange blev sendt ud på banen.
Men da han lidt efter en time uden tid, fik sat en tid, var han smækker han Red Bull raceren op på P3.
Racing Point, der siden sidst, er blevet dømt for at have kopieret lige rigeligt nok, var fortsat hurtige.
Nico Hülkenberg, der igen har fået Perez' sæde, til trods for at han nu er ude af karantæne, var ikke længere efter Stroll med nogle tiendedele, men derimod efter en time, var han næsten 6 tiendedele sekund hurtigere end canadieren.
Det er virkelige skidt nyt for Lance Stroll, måske tilmed også for Sergio Perez, der således ikke viser at han er så god. Eller også er Hülkenberg bare bedre.
Ferrari viste igen fremgang. Leclerc var den hurtigste, men det lod til at man havde fået styr på udfordringerne med Vettels racer, hvilket sendte ham meget tæt på hans unge holdkammerart.
Med Perez tilbage i paddock, forventes det at Racing Point annoncere Sebastian Vettel som kommende kører, for det der kommer til at hede Aston martin Racing, lørdag eller søndag.
Hos Renault, havde Daniel Ricciardo problemer med sin racer, mens Ocon viste, at de er rimeligt med, da han var at finde midt i feltet det meste af træningen.
Hos HAAS var det Romain Grosjean der var den der viste opløftende takter, mens Magnussen kæmpede med sin racer, der havde svært ved at takle den varme asfalt.
Etr stort lockup, betød at han relativt tidligt fik smadret sine dæk, hvilket fik holdet til at holde ham inde i en stor del af træningen, for at spare dæk.
Hvis man ser bort fra, at Magnussen ikke fik kørt så meget, var det igen Alfa Romeo der var bundholdet. Williams ser således ud til, permanent at være kommet væk fra den del af feltet og nærmer sig kraftigt midterfeltet.
George Russell var igen den hurtigste af de to, men Nicolas Latifi i den anden Williams racer, var tættere på, hvilket er en anelse overraskende, at han allerede er der hvor han er.
Red Bull's Alexander Albon, er stadig under pres. Der er simpelthen for lang afstand mellem ham og Verstappen i den anden Red Bull racer. Det er et problem for Red Bull og det vil de blive nød til at se om ikke de kan finde en løsning på. Afstanden mellem de to var på omkring 4 tiendedele sekund.
Alpha Tauri viste igen gode takter og fik sat deres biler op som henholdsvis 9 og 11, med Kvyat som den hurtigste af de to.
McLaren, som vi efterhånden er vant til at se i toppen af feltet, roede lidt rundt i den forkerte del af feltet, med Norris som den hurtigste på P12, mens Sainz måtte nøjes med en P14.
I toppen var Mercedes urørlige. Bottas var hurtigst af alle, men Hamilton var lige efter, blot 0,138 sekund efter. Men 0,727 sekund hurtigere end Verstappen på P3.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)