Ubekræftede sæder

I takt med at flere og flere hold, sender pressemeddelelser ud med informationer om deres kører line-up efter denne sæson, øges presset på de kører hvis navn ikke er nævnt endnu. Her er de ubekræftede sæder.

Antonio Giovinazzi. Portugals GP 2021. . Copyright Alfa Romeo Racing

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 10/9 2021 klokken 14:09

Hos Alfa Romeo har man meldt ud, at Kimi Räikkönen stopper og bliver afløst af Valteri Bottas. Men den anden side af garagen er der ingen meldinger om.

Det betyder dog ikke, at der ikke er gang i rygterne.

Antonio Giovinazzi er sat i den ene racer, af Ferrari, hvilket burde sikre ham sædet endnu et år, men sådan er det langt fra.

Holdchef Frédéric Vasseur har tidligere i år, meldt klart ud, at de med den nye aftale med Ferrari, ikke har skrevet under på, at de skal have en af deres juniorkørere på holdet, hvilket betyder at Giovinazzi langt fra er sikker på sit sæde.

Italieneren har haft sin bedste sæson i Formel 1, men om den er god nok til at holde ham i bilen, er tvivlsomt.

Der er mange rygter om, hvem der får sædet, en af dem er Mick Schumacher, der ligeledes ikke er bekræftet hos HAAS.

Modsat er Mazepin bekræftet på bundholdet, men de seneste udfald mellem ham og Schumacher, har kun øget spekulationerne om, at Schumacher er at finde på et andet hold i 2022.

Det får spekulationerne omkring Schumachers sæde til at vibrere.
En der er på tale til dette, er sidste års afløser for Grosjean, amerikanske Pietro Fittipaldi.

Dette vil nok give nogle udfordringer, med Rusland og USA repræsenteret på samme hold.

Hos Aston Martin, har man endnu ikke bekræftet nogle af deres kørere for 2022, men det er rimeligt sikkert, at Lance Stroll, hvis far ejer holdet, bliver mindst et år mere og at Sebastian Vettel ligeledes bliver på holdet, for at hjælpe dem godt i gang med de nye biler.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Italiens GP: Løbsoptakt Italiens GP: 1. frie træning »