• Forside

Renault tilbage i god form

Renault teamet må siges at være kommet sig over forskrækkelsen i Australien. De to kørere, Fisichella og Kovalainen, satte sig på henholdsvis 2. og 3. bedste tid. Måske et varsel om lørdagens kvalifikation.

Af: (@bmf1.dk) d. 6/4 2007 klokken 11:04

Sammenlignet med Australien gik det helt fint for Renault og vi har følgende kommentarer fra kørerne.

Giancarlo Fisichella 2. bedste tid: 1.35.910)
"Det var en ret normal fredag for mig, og vi gennemførte flere omgange end i Australien, hvilket var en god start. Balancen i bilen er ok, men vi mangler greb, og det gør bilen nervøs og usikker at køre.

Selvfølgelig betyder de varme forhold, at grebet er lavere end normalt, men vi fik gjort nogle fremskridt i dag, og det fortsætter forhåbentlig i morgen. rent fysisk var det hårdt derude, især fordi jeg har haft influenza i de sidste par dage. Men til søndag er jeg sikker på alt er ok."

Heikki Kovalainen i Albert Park

Heikki Kovalainen (3. bedste tid: 1.36.106)
"Det var en rigtig god dag for mig, især sammenlignet med den første træning i Australien. Efter sidste uges test, var det rart at få kørt 60 omgange i dag, og forstå banen igen.

Med hensyn til bilen og hvordan den opførte sig, var det ikke så slemt. Lidt ligesom testens sidste dag: Balancen var ikke så dårlig, og blev forbedret efterhånden som banens forhold gjorde det, præcis som det gør for alle kørerne.

Varmen gør livet hedt her, og det bliver et langt, hårdt løb, men jeg føler mig godt forberedt efter testen. Vi ved ikke helt hvor vi er endnu, for vi ved ikke hvad de andre teams laver. Men det billede vil blive meget klarere i morgen."

Pat Symonds Chef ingeniør
"Som den anden frie træning kom igang, blev banens forhold også forbedret som i sidste uge. Vi opnåede et relativt fornuftigt kompromis med hensyn til balancen i bilen, som vi ligeledes opnåede i testens sidste dag.

Præcis som bilen, opførte dækkene sig godt, og vi er derfor sikre på at de data vi har fået indsamlet sidste uge, stadig er relevante for vores arbejde. Det er altid rart at se vores kørere i den rigtige ende af tidstabellerne, men det var tydeligt for alle at se, at vi kørte med mindre brændstof og nye dæk på det optimale tidspunkt i træningen.

Der forekommer ingen mirakler i racing, og vi vil derfor først se hvor konkurrencedygtige vi er efter kvalen og løbet."