• Forside

Løbsrapport Ungarns Grand Prix - komprimeret

Her følger vores komprimerede udgave af dagens Grand Prix på Hungaroring. Ønsker man den fulde udgave, så kan man læse vores live løbsrapport.

Bilmagasinet Logo . Copyright Bil Magasinet BMF1

Af: Tomas Hansen (th@bmf1.dk) d. 5/8 2007 klokken 16:08

Efter dagens løb fristes man til at citere Scuderia Torro Rossos pressemeddelelse efter det Europæiske Grand Prix, der sagde: ”Intet at sige i dag/Nothing to say today”

Ungarns Grand Prix var nøjagtigt så kedeligt og forudsigeligt som man kunne forvente og forudse, fraset at der var spænding før løbet ved at Fernando Alonso for andet år i træk modtog en straf i Ungarn. samt at McLaren Mercedes er straffet for deres brug af teamordre. Det er i det hele taget ikke lige McLaren Mercedes bedste tid udenfor banen.

På den anden side pitten går det bedre. Lewis Hamilton startede på pole og der blev han resten af løbet, så nu er hele plottet afsløret, så der der plads til bipersonerne.

Nick Heidfeld startede som nummer 2, men blev meget hurtigt overhalet af en tændt Kimi Räikkönen, der resten af løbet blev på selvsamme 2. plads ligesom Heidfeld fastholdt sin 3. plads, fraregnet diverse mellemregninger i forbindelse med pitstops.

Fernando Alonso må siges at være dagens dygtigste mand. Han startede som nummer 6 og efter at have været helt nede som nummer 7 lykkedes det ham at køre sig frem til en meget flot 4. plads, der som bekendt mest hjælper ham selv, da McLaren ikke vil få konstruktørpoint i denne weekend.

Længere nede, der lykkedes det både Toyota, ved Schumacher, Williams, ved Rosberg og Renault, ved Kovalainen at få point.

Verdens "allerbedste" venner, Ungarns Grand Prix, 2007.

Endelig har vi den fjerde mand i mesterskabskonkurrencen, Felipe Massa, der endte en plads bedre end hans startplacering og dermed ingen point til ham på en dag, hvor hans 3 konkurrenter scorede point.

En som ikke fik point, det var sidste års vinder Jenson Button, der måtte udgå endnu en gang, men fra en placering så langt nede i feltet at det er decideret pinligt for Honda, ikke mindst når man ser på den anden bil, kørt af Rubens Barrichello, der endte som nummer sidst, flere omgange efter den førende.

I det hele taget, så var dagens løb ikke nogen god reklame for Formel 1 - vi ser alle frem til næste løb om 3 uger.

Nr. Kører Hold Ændring
1. Lewis Hamilton McLaren  
2. Kimi Räikkönen Ferrari +1
3. Nick Heidfeld BMW Sauber -1
4. Fernando Alonso McLaren +2
5. Robert Kubica BMW Sauber +2
6. Ralf Schumacher Toyota -1
7. Nico Rosberg Williams -3
8. Heikki Kovalainen Renault +3
9. Mark Webber Red Bull  
10. Jarno Trulli Toyota -2
11. David Coulthard Red Bull -1
12. Giancarlo Fisichella Renault +1
13. Felipe Massa Ferrari +1
14. Alexander Wurz Williams -2
15. Takuma Sato Super Aguri +4
16. Sebastian Vettel BMW Sauber +4
17. Adrian Sutil Spyker +4
18. Rubens Barrichello Honda  
19. Vitantonio Liuzzi Toro Rosso -3
20. Anthony Davidson Super Aguri -5
21. Jenson Button Honda -4
22. Sakon Yamamoto Super Aguri  

Slutstillingen sammenligned med startgridden

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har kørt med.

P. Grid Kører Team Dæk Tid Stop Point
1. 1. Lewis Hamilton McLaren Formula 1 Team
P
1T35:52.991 2 10
2. 3. Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari
P
1T35:53.691 2 8
4. 6. Fernando Alonso McLaren Formula 1 Team
P
1T36:37.791 2 5
7. 4. Nico Rosberg Williams Racing
P
1T36:52.091 3 2
9. 9. Mark Webber Oracle Red Bull Racing
P
1T37:09.291 3 0
11. 10. David Coulthard Oracle Red Bull Racing
P
69 omg. 2 0
13. 14. Felipe Massa Scuderia Ferrari
P
69 omg. 2 0
14. 12. Alexander Wurz Williams Racing
P
69 omg. 2 0
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)