• Forside

Ferrari dropper Marlboro

Ferrari har haft cigaret-giganten Philip Morris som hovedsponsor i adskillige år, og med indførslen af forbud mod tobaksreklamer, fandt man nye veje. Blandt andet med den kendte bar-kode.

Af: (@bmf1.dk) d. 16/4 2008 klokken 21:04

De andre teams har lagt smøgerne på hylden og Ferrari er det eneste team tilbage, der enkelte steder, blandt andet i Kina og Monaco, stadig kan køre med navnet Marlboro på bilerne. Andre steder er det bandlyst, derfor lavede man det nu ganske kendte bar-code, eller stregkode om man vil.

Nu fortæller Ferrari til Autoweek, at Marlbor-logoet ikke længere vil kunne ses på nogle af deres biler.

Marlbor-logoet forsvinder helt fra Ferrari

Beslutningen er taget af Philip Morris-koncernen, der er ejet af Altria, og de synes ikke længere, at Marlboro-logoet skal figurere på bilerne, kun stregkoden.

De første biler med Marlboro-logo, var BRM i 1972. Siden skiftede firmaet til McLaren i mange år, og til sidst hos Ferrari. Den nuværende aftale vurderes til at være ca. 5 milliarder kroner værd, naturligvis fordelt over de mange år. Aftalen løber indtil 2011.