• Forside

Startvægtene til Kinas GP

Som vi efterhånden kender det, har FIA opgivet startvægtene på mogendagens startgrid.

Af: Peter Scheller (psn@bmf1.dk) d. 18/4 2009 klokken 21:04

Nogen synes det er en fantastisk ide, andre er stærkt imod fordi det afslører de forskellige startstrategier. Faktum er dog at FIA som vanligt har frigivet startvægtene, og at BMF1 oplyser dem til dig kære læser.

For Gridden i morgen ser det således ud:

Car weights including fuel (in kg, by grid order)

1. VETTEL Red Bull 644.0
2. ALONSO Renault 637.0
3. WEBBER Red Bull 646.5
4. BARRICHELLO Brawn 661.0
5. BUTTON Brawn 659.0
6. TRULLI Toyota 664.5
7. ROSBERG Williams 650.5
8. RAIKKONEN Ferrari 673.5
9. HAMILTON McLaren 679.0
10. BUEMI Toro Rosso 673.0
11. HEIDFELD BMW 679.0
12. KOVALAINEN McLaren 697.0
13. MASSA Ferrari 690.0
14. NAKAJIMA Williams 682.7
15. BOURDAIS Toro Rosso 690.0
16. PIQUET Renault 697.9
17. KUBICA BMW 659.0
18. SUTIL Force India 648.0
19. GLOCK Toyota 652.0
20. FISICHELLA Force India 679.5


Som man kan se kører de tre forreste, og især Alonso på meget lav startvægt, hvilket jo indikerer at hans flotte P2 er kommet som følge af det. Alonso kører i øvrigt uden KERS denne weekend.

Begge Brawn GP bilerne har brændstof til en del flere omgange, så mon ikke Ross Brawn går på radioen og beder om et par hurtige omgange når de foranliggende pitter.

Ferrari, McLaren og BMW har alle tømt en supertanker før dagens kvalifikation, og satser givetvis på lange 1. stints.

Nick Heidfeld starter med meget brændstof, men er det nok?

Tungest af alle er Nelson Piquet, men det er ikke sikkert at Flavio Briatore lader sig spise af med den undskyldning, når brassilianerens F1 fremtid skal diskuteres.