• Forside

Google i Formel 1?

Et besøg i Monaco, under fyrstendømmets Grand Prix, har sat gang i spekulationer om et af verdens p.t. stærkeste brands er på vej ind i Formel 1. Men hos hvilket team? Jagten er gået ind.

Af: Peter Hartig (pha@bmf1.dk) d. 28/5 2009 klokken 21:05

En af verdens rigeste mænd, Larry Page, grundlægger af alle søgemaskiners moder, Google, aflagde et besøg i Monaco under weekendens Grand Prix, bl.a. hos McLaren, og det har sat gang i spekulationer om firmaets indtræden i Formel 1.

Den 36-årige amerikaner er nær ven med Brawn-sponsor Richard Branson og blev gift på dennes private caribiske ø. De to rigmænd har i det hele taget tætte forretningsmæssige interesser på en del områder.

Ø-ejer og Virgin-chef, Richard Branson, kan være den lige linie fra Brawn til Google.

På den baggrund er det logisk at slutte, at Brawn GP er en oplagt mulighed for et klistermærke eller to påtrykt Googles logo.

Det skal tilføjes, at Google i lang tid har være rendt på dørene af flere F1-teams. Vi vender tilbage, når den heldige vinder er udpeget.

OM SKRIBENTEN

Peter fra BMF1 Peter har været en del af BMF1 næsten siden starten og er især kendt for sin faste serie af Kevin-interviews.