• Forside

Startvægtene til Tysklands Grand Prix

Traditionen tro offentliggør BMF1 startvægtene på bilerne. Da vi selv er til stede til dette løb, har vi selvfølgeligt medbragt en badevægt og målt vægtene selv.

Af: Peter Scheller (psn@bmf1.dk) d. 11/7 2009 klokken 20:07

Webber tog poleposition på Nürburgring foran rubens Barrichello. Til en poleposition ser vi ofte en meget let bil, men det er ikke tilfældet her, idet begge Red Bull bilerne ligger i den tunge ende i forhold til konkurrenterne omkring dem.

Spændende er det også at se på McLaren bilerne som starter på P5 og P6 med Hamilton som den forreste af de to, men med noget mindre brændstof ombord. Rygterne hernede siger da også, at Kovalainen nåede at få den nye aeropakke på før kvalifikationen.

Vægtenene er som følger, og startplaceringen står i parentes bagved.

Jenson Button Brawn GP-Mercedes 644.0kg (3rd)
Rubens Barrichello Brawn GP-Mercedes 647.0kg (2nd)
Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 654.5kg (5th)
Mark Webber Red Bull Racing-Renault 661.0kg (1st)
Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 661.0kg (4th)
Timo Glock Toyota 662.3kg (20th)
Giancarlo Fisichella Force India-Ferrari 662.5kg (18th)
Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 664.0kg (6th)
Fernando Alonso Renault 668.2kg (12th)
Felipe Massa Ferrari 673.5kg (8th)
Robert Kubica BMW-Sauber 673.5kg (16th)
Kimi Raikkonen Ferrari 674.0kg (9th)
Sébastien Buemi Scuderia Toro Rosso-Ferrari 674.5kg (17th)
Nelsinho Piquet Renault 676.0kg (10th)
Adrian Sutil Force India-Ferrari 678.5kg (7th)
Nick Heidfeld BMW-Sauber 681.0kg (11th)
Kazuki Nakajima Williams-Toyota 683.6kg (13th)
Jarno Trulli Toyota 683.7kg (14th)
Sébastien Bourdais Scuderia Toro Rosso-Ferrari 689.5kg (19th)
Nico Rosberg Williams-Toyota 689.6kg (15th)

Heikki Kovalainen klarede P6 hvilket er bedre ende forventet

Det bliver interessant at se om McLaren er blevet så meget hurtigere, og om Red Bull virkeligt er så suveræne som det ser ud til.

Mark Webber håber på sin første sejr i morgen, og indtil videre ser det jo godt ud for ham.

Den med badevægten passer i øvrigt ikke, idet det naturligvis er FIA's officielle tal.