• Forside

Renault stiller med KERS i Italien

Det udskældte barn KERS er efter lidt opdragelse blevet en rigtig god dreng. Således stiller Renault med KERS i bilen for første gang siden det spanske Grand Prix i Barcelona. Fordelen med KERS på Monza opvejer ulemperne.

Af: Michael Ewert (mew@bmf1.dk) d. 7/9 2009 klokken 14:09

Renault og teknisk chef Pat Symonds bekræfter i deres preview til det italienske Grand Prix , at Renault stiller med KERS på Monza.

Det bliver første gang siden det spanske Grand Prix, at Renault bruger KERS.

Romain Grosjean skal for første gang køre med KERS på Monza.

Pat Symonds siger i Renaults preview til det italienske Grand Prix:

”Der er tre aspekter ved KERS, som man er nødt til at overveje. Omgangstiden, fordelen den giver i startern, og muligheden for at hjælpe til i en overhaling. ”

”Først vil fordelen ved at bruge KERS være ca. et kvart sekund, og det er endnu mere værd under kvalifikationen, hvor man kan bruge et tryk før man starter på omgangen og endnu et tryk under omgange."

Starten på det spanske Grand Prix

"Hvad angår fordelen ved starten, så er der langt vej fra gridden ned til det første sving på Monza og KERS vil give en fordel på over 15 meter i forhold til ikke-KERS-biler.”

”Som hjælp under overhalinger skal man huske, at Monza er en bane der er svær at overhale på, men KERS vil ikke handicappe os i den forstand. Alle disse faktorer kombineret gør Monza til en formidabel bane for KERS.”