Force India bekræfter kørere

Force India har for kort tid siden bekræftet Adrian Sutil, Paul di Resta og Nico Hülkenberg som deres løbs- og testkører. Det skete ved et pressemøde afholdt i Glasgow, hvor sponsor Whyte and Mackay har deres hovedkvarter.

Force India 2011-kørerlineup . Copyright Force India

Af: Michael Ewert (mew@bmf1.dk) d. 26/1 2011 klokken 17:01

Hvad vi har vidst et stykke tid er nu bekræftet. Paul di Resta, Mercedes DTM-mester 2010, er blevet forfremmet fra sit testkørersæde til det løbssæde, som Vitantonio Liuzzi tidligere besad. Nico Hülkenberg er ny i Force India-folden.

AdrianSutil fortsætter for teamet, som han har kørt for i hele sin karriere, lige fra testkørersædet hos Midland F1 til løbssædet hos først Spyker og fra 2008 Force India.

Adrian Sutil
Copyright Force India


Godt nok er drømmesædet et Ferrari-sæde, men når der hverken er plads hos Ferrari, McLaren eller Mercedes, så er Force India den bedste mulighed for den 27-årige kører.

”Jeg fik min F1-debut med holdet tilbage i 2007, og vi har arbejdet sammen lige siden, så at blive endnu et år føles rigtigt.”

Paul di Resta
Copyright Force India


Paul di Resta skifter i år DTM-sædet ud med Force India-sædet.

”Naturligvis er jeg begejstret over at få min løbsdebut denne sæson. At blive Formel 1-kører har været en ambition i lang ti, noget jeg har ønsket siden jeg først satte mig ind i en gokart, og endelig at opnå dette er fantastisk.”

Nico Hülkenberg
Copyright Force India


Ny er Nico Hülkenberg, som skifter sit Williams løbssæde ud med Force Indias testsæde.

”Jeg er glad for, at jeg kan forblive i F1 i 2011. Jeg er glad for, at holdet stoler på mig ved at give mig en langtidskontrakt. Jeg vil gøre mit bedste for at leve op til forventningerne.”

Teamejer Dr. Vijay Mallya roser sin nye kørerlineup:

”Jeg er oprigtig glad for de kørere vi råder over i 2011. Jeg tror på, at med denne kombination af talent, har vi en af de stærkeste lineups på gridden. Hvad angår Nico, at skrive kontrakt med ham var for god en mulighed at lade gå forbi.”

Så venter vi bare på at få den nye VJM-04 at se senere i februar.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« HRT F111 først i Bahrain God Red Bull låser Vettel »