Ferraris 2012-model præsenteres

Ferrari har nu officielt oplyst datoen for præsentation af teamets 2012-udfordrer til verdensmesterskabet i Formel 1. Det skete ved teamets årlige Wroom-arrangement.

Ferrari støtter Japan . Copyright Ferrari Media

Af: Peter Hartig (pha@bmf1.dk) d. 11/1 2012 klokken 12:01

Datoen for præsentation af Ferraris nye 2012-model er nu formelt blevet helt officiel, og som vi skrev allerede i december, trækkes tæppet væk den 3. februar i teamets hovedkvarter i Maranello i Italien. Det bekræftede teamchef, Stefano Domenicali, under teamets årlige Wroom-arrangement på Madonna di Campiglio i Dolomitterne.

Domenicali sagde også, at Ferrari planlægger at holde et shakedown enten samme dag eller dagen efter, d. 4. februar.

Stefano Domenicali Copyright Ferrari Media

Teamchefen indrømmede, at 2011 havde været en skuffende sæson, men at Ferrari vil starte den nye sæson med store forventninger. Han understregede dog samtidig, at deres tilgang til sæsonen bliver rolig og afslappet. Hvordan man så end skal tolke det ordvalg i verdens hurtigste løbsserie.

"At tage hul på en ny sæson med angst hjælper ikke, så det er nytteløst at blive stresset," hævdede han.

"Vi ved at sæsonen vil blive vigtig og følsom fra mange synspunkter, men det er en del af sporten, og den situation er jo selve den kontekst, som Ferrari opererer i.”

Fra præsentationen af 2011-modellen, F150, der her pakkes ud af Fernando Alonso og Felipe Massa. Copyright Ferrari Media

"Det er klart, at der er forventninger, som vi må tackle på bedst mulige måde,” sagde Domenicali.

”Den følelsesmæssige del er vigtig, især i et team som vores, så min tilgang, og den tilgang, jeg har altid haft, er, at være rolig, afslappet og beslutsom – uden at blive demotiveret, hvis tingene ikke går som forventet i starten, men heller ikke være alt for positiv, hvis tingene derimod går godt i starten.”

OM SKRIBENTEN

Peter fra BMF1 Peter har været en del af BMF1 næsten siden starten og er især kendt for sin faste serie af Kevin-interviews.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« HRT vil have ungdom FIA godkender Lotus'-active brakesuspension’ »