• Forside

2. frie træning Monaco.

Efter en serie med røde flag ender Wurz med at toppe listen, foran Davidson, Montoya, Alonso, Doornbos og Räikkonen. Læs her vores rapport der blev skrevet LIVE under den anden frie træning.

Af: JPU (jpu@bmf1.dk) d. 25/5 2006 klokken 13:05

Velkommen til 2. frie træning i Monaco. Vejret er tørt, stille, 24 grader og med en banetemperatur på 47 grader.

1. Frie træning endte med et opgør mellem Renault og Ferrari, med de blå/gule som vindere.

Kimi Räikkonnen var taberen i første træning, han nåede ikke mere end 2½ omgang, før der gik ild i motorens omgivelser, med brændt varmeskjold og ledningsnet til følge, ikke noget der giver en god forberedelse til resten af løbet, for ham.

Så er vi startet på torsdagens 2. time.

Alle tredjekørerne er på banen fra starten af, de er ikke begrænset af eventuelle motorhensyn, men kan køre frit.

Davidson fortsætter hvor han slap, med den hurtigste tid foreløbigt - den får nok ikke lov til at stå længe.

Af regulære kørere er det indtil videre kun fra den tunge ende af feltet, der er rullet ud, Luizzi, Villeneuve, Speed, Sato og Heidfeld er alle rullet ud, Heidfeld nåede heller ikke mange omgange i første træning.

Så er begge Schumacher-brødre på banen, for at udføre en installationsomgang.

I følge Norbert Haug var branden i venstre side af Kimi Räikkonens bil og branden blev heldigvis slukket uden brug af skum, der arbejdes stadig på bilen, hvilket har den positive effekt at bilen spares.

Med 1:18:342 kører Michael Schumacher sig op til næstbedste tid.




Den fredagskører der normalt kæmper med Wurz og Davidson om titlen som bedste fredagskører, Kubica, lader til at kæmpe kraftigt med Monacos snævre gader, i første træning endte han som nummer 7 og indtil videre er han nede som nummer 6 i denne træning.

Massa, Klien & Webber kører på banen, alt imens Montoya sætter bedste tid i 1. sektor.

2. træning er stoppet ved rødt flag, 16 minutter og 12 sekunder inde i den, der er en kegle på banen.

Keglen er fjernet, en som Davidson fik trukket på banen, pitlane åbnes og der er grønt flag.

20 minutter inde i træningen, mangler Webber, Button, Fisichella og Räikkonen stadig at sætte en tid.


Vitantonio Liuzzi, Scuderia Toro Rosso, foran Franck Montagny, Super Aguri under torsdagens frie træning

Med 37:03 er træningen igen stoppet, efter Davidson ender i dækvæggen i Sainte Devote, efter han netop havde sat hurtigste tid i alle 3 sektorer.

Davidson har den bedste tophastighed gennem de 2 første sektorer, Massa i den sidste, plus den bedste tophastighed, alligevel er Massa nede som nummer 11.

Træningen er genoptaget, efter Davidsons Honda er fjernet fra svinget.

Træningen er stoppet igen, efter at Kubica fejlvurderer sidste sving inden pitten og ender i barrieren.

Træningen givet fri igen - der er 31 minutter tilbage, Räikkonen er i sin bil og klar til at køre ud.

Webber har kørt 5 omgange, men mangler stadig at sætte en tid, som teamkollega Rosberg sparer han åbenlyst bilen, de har sammenlagt kørt 10 omgange i denne træning.

Felipe Massa kører ind på en 2. plads, 1,176 sekund efter udgåede Davidson.

Top 3, med 25 minutter igen: Davidson, Alonso og Massa.

Räikkonen sætter 3. bedste tid - 3/4-dele sekund efter Davidson.


Kimi fik bilen i gang igen efter sin brand, torsdag Monaco 2006

Så slår fredagskørerne til Doornbos er oppe som nummer 2 og Wurz kører sig ind på en 3. plads.

Med 15 minutter igen er denne stilling uændret, Michael Schumacher er nede som nummer 10, godt 1½ sekund efter Davidson.

10 minutter igen, de fleste kørere er i pit.

Med 5 minutter igen, er så godt som alle biler på banen, undtaget dog de som har parkeret i barrieren.

Med 1:15:907 sætter Wurz ny bedste tid, med få sekunder igen, mens Alonos sætter 3. bedste tid.

Wurz ender med at toppe listen, foran Davidson, Montoya, Alonso, Doornbos og Räikkonen.



Robert Doornbos, Monacos Grand Prix 2006 den frie træning torsdag

Alle tiderne fra den anden frie træning finder du i vores sædvanlige oversigt.

Har du lyst til at blive grundigt informeret om Grand Prixet og dets historie så tag et kig på vores optakt. TV-tiderne finder du seperat her.

Vi har som sædvanligt vores SMS service oppe at køre, således at du kan få tilsendt resultatet af kvalifikationen samt løbsresultatet. Læs mere om vores service her

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Alexander Wurz Williams Racing
P
1:15.907 + 0.000 27
3. Juan Pablo Montoya McLaren Formula 1 Team
P
1:16.138 + 0.231 24
5. Robert Doornbos Oracle Red Bull Racing
P
1:16.292 + 0.385 36
6. Kimi Räikkönen McLaren Formula 1 Team
P
1:16.707 + 0.800 18
8. David Coulthard Oracle Red Bull Racing
P
1:16.870 + 0.963 19
10. Felipe Massa Scuderia Ferrari
P
1:17.251 + 1.344 25
15. Michael Schumacher Scuderia Ferrari
P
1:17.603 + 1.696 25
17. Mark Webber Williams Racing
P
1:17.744 + 1.837 19
19. Nico Rosberg Williams Racing
P
1:17.845 + 1.938 15
21. Christian Klien Oracle Red Bull Racing
P
1:18.123 + 2.216 22
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)