2012 sidste år i Korea?

Der har været meget bøvl omkring det koreanske grand prix. Først blev banen ikke færdig til tiden og blev først godkendt i ellevte time, så er der de få tilskuere, banens placering og problemerne med indkvartering af de mange deltagere.

Alonso vandt Koreas Grand Prix . Copyright Ferrari Media

Af: Michael Ewert (mew@bmf1.dk) d. 9/4 2012 klokken 09:04

Specielt problemet med indkvartering af de mange deltagere, og banens beliggenhed har gjort løbet til en ikke-rentabel forretning, når journalister og professionelle fotografer finder indkvartering på små lovehotels, der i Danmark lyder et helt andet navn.

Vi har dog haft to underholdende løb på banen, og det er da heller ikke Korea selv, der melder ud at 2012 bliver sidste år.

Billedet viser tydeligt, at der ikke er den store opbakning til løbet i Korea
Copyright Force India


Det er italienske ’Autosprint’, der menes at vide, at Argentina overtager Koreas plads i 2013-kalenderen.

I marts måned meldte Argentinas kvindelige præsident, Christina Fernandez de Kirchner, ud at Argentina ville tilbage på Formel 1-kalenderen, og at det ville være et godt værktøj til at styrke landets turisme og promovere Argentina.

Banen i Argentina vil blive en gadebane på kystbyen Mar del Plata, og den fem kilometer lange bane vil blive designet af hofarkitekten Hermann Tilke og hans folk.

Argentinas turistminister Carlos Enrique Mayer citeres af Autosprint:

”I maj vil den treårige kontrakt blive underskrevet af alle parter.”

Karun Chandhok i pitlane ved et arrangement før banens åbning i 2010.
Copyright Red Bull Racing


Autosprint skriver:

”Koreas Grand Prix virker ikke længere til at kunne ære de finansielle aftaler indgået med Bernie Ecclestone.”

Til næste år kommer ‘The Grand Prix of New Jersey’, det andet amerikanske løb i kalenderen, så hvilket land mister sit grand prix for at give plads til nye lokationer i en kalender, fastlåst på 20 afdelinger.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Jacques Villeneuve skal køre Ferrari Ferrari har kontaktet Sauber »