Kinas GP: 3. frie træning

Sidste chance for at få sat bilen op til kvalifikationen, hvilket ikke overraskende igen viste McLaren som det hold med den stærkeste kvailfikationsbil. Mercedes og Red Bull ar dog ikke langt efter.

Lewis Hamilton . Copyright McLaren Media

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 14/4 2012 klokken 06:04

Sidste træning forud for kvalifikationen til Kinas Formel 1 Grand Prix er vigtigere end normalt, da holdene stort set ikke fik noget ud af første træning, som følge af vejret.

Den tredje træning varer kun en time, men det til trods, er der ikke mange der har travlt med at komme ud for at sætte en tid.
Dog bliver der foretaget en installationsomgang af de fleste.

Årets to første løb, er ikke blevet vundet fra Pole, så man kan fristes til at konkludere at det ikke er så vigtigt at starte forrest, men blot sikre at man er med i top 6. Når det så er sagt, så kan Kinas Grand Prix netop være det løb, der bekræfter undtagelsen.

Den første halve time blev afviklet med stor fokus på løbs setup, hvilket resulterede i tider der var langt efter dem vi så under anden træning.

McLaren viser stor selvtillid, ved ikke at belaste deres racere meget, mens Red Bull bruger en del mere tid på banen.

Vergne er første mand på banen, der skifter over til Soft dækkene, for at optimere Toro Rosso raceren til kvalifikationen.

Schumacher og Rosberg er de første topkørere ude på de bløde dæk, hvilket sender dem i front med det samme. Dog ikke med overbevisende bedre tider, end den Webber satte på de hårde dæk i Red Bull raceren.

Som forventet, skruede McLaren bisse på mod slutningen af denne træning, hvilket betød at Hamilton blev dagens første til at sætte en tid under 1.36. Button næst hurtigst.

Massa og Alonso roder rundt i bunden af feltet, med Alonso som nummer 16 og Massa som nummer 18. Det er meget skidt for Ferrari.

Lewis Hamilton slutter hurtigst.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Vettel neddaterer Kinas GP - Kvalifikation: Rosberg på pole »