Mugello test – sidste dag

Torsdag var sidste dag på den sidste test i dette års Formel 1-sæson. Det naturligvis hvis man ikke tæller ungdomstesten senere på året med. Igen var vejret med kørerne og igen var det Romain Grosjean, der kørte sin Lotus GP E20 hurtigst rundt på Mugello.

Sebastian Vettel . Copyright Getty Images/Red Bull Racing

Af: Michael Ewert (mew@bmf1.dk) d. 4/5 2012 klokken 06:05

Der var mange kørere, som havde travlt. Det ustadige vejr i tirsdags gjorde, at ingen hold fik kørt det som de gerne ville, så onsdag og torsdag var der travlt på banen.

Michael Schumacher kørte onsdag hele 144 omgange på en dag, og Nico Rosberg nåede næsten det samme antal.

Heikki Kovalainen
Copyright Caterham F1


Fernando Alonso
Copyright Ferrari Media


For Nico Rosbergs blev det kun til 129 omgange torsdag, men det modsvarer stadig 670 km (eller mere end to fulde løbsdistancer). Caterhams Heikki Kovalainen gjorde et godt forsøg med hele 139 omgange. De fleste biler nåede op imod eller over 100 omgange.

Kun Force India valgte at lade begge løbskørere dele dagen ellers var det en ’solodag’ for resten af holdene.

Romain Grosjean
Copyright Lotus GP


Sergio Perez
Copyright Pirelli


Tiderne er leveret af Mercedes GP og er som altid uofficielle.

Plads Kører Team Tid Antal omg.
1. Romain Grosjean Lotus 1:21.035 66
2. Sebastian Vettel Red Bull 1:21.267 106
3. Fernando Alonso Ferrari 1:21.363 98
4. Daniel Ricciardo Toro Rosso 1:21.604 117
5. Sergio Perez Sauber 1:22.229 118
6. Nico Hulkenberg Force India 1:22.325 55
7. Pastor Maldonado Williams 1:22.497 63
8. Nico Rosberg MERCEDES AMG PETRONAS 1:22.579 129
9. Oliver Turvey McLaren 1:22.662 99
10. Paul Di Resta Force India 1:23.002 34
11. Heikki Kovalainen Caterham 1:23.169 139
12. Timo Glock Marussia 1:23.466 110.

Testen på Mugello er slut. Den fjerde test var den sidste pre-sæsontest som man valgte at rykke for at kunne give holdene en chance for at teste nye dele inden Europa-sæsonens begyndelse. og forsøge at udbedre de skavanker de har haft i de første fire løb.
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Mugello test – dag 2 McLaren løfter snuden »