Halløj, Formel E kommer

2014 bliver året, hvor der vil blive kæmpet om det første Formel E mesterskab, hvor de brølende benzinmotorer i Formel 1 bilerne vil være erstattet af lydløse elmotorer. Red Bull overvejer at blive en del af den nye serie.

Williams til Englands GP . Copyright Williams F1

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 16/12 2013 klokken 09:12

Øko-hippierne har aldrig været glade for motorsport og slet ikke Formel 1, men nu kommer der en ny Formel serie, som de måske kan lære at holde af, selvom de nok fortsat vil mene, at det er ét stort ressourcespild.

Formel E er den nye elektriske Formel serie, hvor det er Williams og McLaren, der vil levere bilerne, som man kan købe sig til og derved stille et hold.

Audi lægger navn til et af holdene, det samme gør Virgin og den tidligere Formel 1 kører Michael Andretti.

Alain Prost er en del af E.Dams holdet, og det tidligere Formel 1 hold Super Aguri er også med, når starten går.

En af Hollywoods øko-hippier, skuespilleren Leonardo DiCaprio, har skudt penge i Venturi holdet.

Modsat står den regerende Formel 1 verdensmester, Sebastian Vettel, der ser den nye serie som en dårlig cocktail af økologi og motorsport, hvilket betyder, at han har erklæret sig som modstander af den nye serie, der skal køre løb i storbyerne.

”Jeg tror, publikum ikke kun kommer for at se Formel 1 men også mærke det, og der er altså ikke meget at mærke, når en el-bil kommer forbi,” kom det fra Vettel.

”Det eneste man hører, er vinden,” sluttede hans udtalelse om dette emne.

Dr. Helmut Marko fra Red Bull er dog af en anden overbevisning: ”Vi er blevet spurgt ind til, om vi vil stille op med et hold, hvilket vi seriøst overvejer, men vi vil dog ikke gøre det i den første sæson, men se på hvordan det kommer til at gå, inden vi vil se på, om vi stiller til start i 2015.”

”Vores fokus er dog 100% på Formel 1,” sluttede han.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Caterham: Vi er nr. 2 Mere glimmer til Vettel »