Ingen nem løsning for ændring af motorlyd

Bernie Ecclestone giver nu nye forhåbninger til de mange mennesker, der har været yderst utilfredse med motorlyden fra de nye motorer.

Lewis Hamilton . Copyright Mercedes AMG

Af: Frederik Langebeck (fl@bmf1.dk) d. 9/4 2014 klokken 18:04

Bernie Ecclestone, som er en af de mange, der har rejst sin kritiske røst omkring lyden fra de nye motorer, siger nu, at der arbejdes hårdt og intensivt på at øge motorlyden - og at resultaterne vil komme.

Mange fans har også været utilfredse med den nuværende støj (eller mangel på samme), hvilket FIA og Ecclestone har taget til efterretning, og nu lover F1-mogulen, at der vil blive gjort en effektiv indsats. Til autosport.com udtaler han:

"Vi arbejder på det for at se, hvad vi kan gøre. Hvis vi vidstem hvad der skulle gøres, ville vi gøre det - så simpelt er det. Det er dog ikke en enkelt person, der kan afgøre det. Vi har en primær gruppe nu, som er indsat for at løse problemet, men i øjeblikket ved ingen, hvad der skal gøres."

Forklaringen på den lave motorlyd blev i sidste uge givet af Remi Taffin fra Renault, som beskrev, hvordan de lave omdrejninger og overgangen fra V8 til V6 har haft en mærkbar effekt på lyden, da den både skal passere gennem en turbo og gennem de to udstødningsrør, som begge er tilsluttet det samme afgangsrør Ifølge Taffin fungerede det, som når en pude bliver lagt for en persons ansigt - altså lyddæmpende.

Men det skal der ifølge Ecclestone nu laves om på. Han kunne yderligere afsløre, at Mercedes, der lige nu nyder ekstra godt af de nye regulativer, er det team, der har stillet sig mest positiv overfor kommende lydændringer.

"En god ting er, at de mennesker, der kunne være imod ændringerne og sige, at de ikke ønsker at gøre noget eller ikke ønsker at tale om det, som kunne være uinteresserede, fordi de har den bedste enhed - de er de første til at sige, at de vil gøre alt, hvad de kan gøre."

"De arbejder alvorligt på det. Og bare rolig - Det vil ske."

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« McLaren har løst problem med kobling Bahrain test dag 2 – Hamilton hurtigst »