Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 17/4 2015 klokken 19:04
Mercedes lurepassede under den første træning, da de tydeligt viste, at de ikke behøvede at bevise noget under de forhold, som ingen venter de skal køre under igen.
Hamilton var den hurtigste af de to på de hårde dæk, kun marginalt hurtigere end Vettel i Ferrari, mens Rosberg var den hurtigste af alle på de bløde dæk.
Netop det faktum, at de to Ferrarier var tæt på de to Mercedeser, bringer håbet om et spændende løb frem.
Ferrari virker til at have langt mere styr på deres bil, end vi har se de sidste mange år, og det ser tilmed ud som om, de har fundet hestekræfter nok til at følge de tyske heste fra Mercedes ud af stalden.
Bottas var igen med helt fremme i sin Williams, hvilket Ricciardo også var med Red Bull raceren.
Netop Red Bull måtte endnu engang indse, at Renault ikke ligefrem har lavet den mest stabile motor i år, da Kvyat igen måtte se det meste af træningen fra garagen med nye motor problemer.
Hos McLaren er man begyndt at se lidt lys for enden af den meget mørke tunnel. Det vil sige, det er Alonso i hvert fald. Button løb igen ind i problemer, men han fik i det mindste sat en tid denne gang.
Alonso blev noteret for den 11. bedste tid, hvilket med lidt held kan sende McLaren tæt på deres første point i år, hvis mekanikken holder så langt.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)