Haas igen uden opgraderinger til Monza

Mange teams vælger at designe en særlig bagvinge udelukkende til højhastighedsbaner som Monza, men Haas har igen i år valgt ikke at gøre noget ekstra.

Kevin Magnussen under 1. frie træning . Copyright Haas F1

Af: Nicolai Ascanius (nj@bmf1.dk) d. 1/9 2023 klokken 15:09

I 2022 kom Haas til Monza med en beskåret bagvinge for at forsøge at opnå en bagvinge der passede til Monza men resultatet blev en 12. og 17. plads til hhv. Mick Schumacher og Kevin Magnussen.

I år har Haas ikke tilføjet noget til hverken frontvingen eller bagvingen og bagvingen har kun samme modificering som sidste år.

Haas bagvinge til Italiens GP 2023Haas bagvinge til Italiens GP 2023
Copyright BMF1.dk

Opgraderinger

Haas havde en række opdateringer med til Zandvoort men på grund af regnvejret, lærte teamet ikke så meget om hvor meget de har forbedret raceren.

I optakten til løbet udtalte Günther Steiner: "Det var meget svært at vurdere forbedringerne med de vanskelige forhold og de uheld, vi havde i de frie træningssessioner, så vi havde aldrig rigtig gode data. Overordnet var melding fra Kevin, at der var en forbedring på bilen, men vi er nødt til at verificere det i løbet af de næste to løb, fordi det også er meget svært at komme til en konklusion med Monza på grund af dens højhastigheds-karakter"

OM SKRIBENTEN

Nicolai fra BMF1 Nicolai grundlagde Bil Magasinets Formel 1 side sammen med Allan og har en række Formel 1 web-projekter bag sig. Udover al teknikken, har Nicolai skrevet om Formel 1 siden 1997.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Italiens GP: 1. frie træning Monza trofæ præsenteret »