Mallya: Abiteboul er gal på den

Renaults Cyril Abiteboul mener at det nye reglement er en fordel for de teams der har mange penge, men den køber Force Indias Vijay Mallya ikke.

Mexicos GP 2015 . Copyright Sahara Force India

Af: Kim Kristensen (kk@bmf1.dk) d. 23/2 2017 klokken 10:02

Force India præsenterede deres nye bil i går - en bil som de håber kan levere samme gode resultater som deres 2016-racer. Sidste sæson var en fremragende sæson for det indiske team, fordi de sluttede på fjerdepladsen i konstruktørmesterskabet. Spørger man Cyril Abiteboul fra Renault kommer det dog ikke til at gå så godt i 2017, fordi han mener de private teams mindre budgetter som Haas, Sauber og Force India får det svært, fordi de andre teams har flere penge at arbejde med.

Renault Sport F1s CEO, Cyril Abiteboul.
Copyright Renault F1


Den køber Force Indias stifter og ejer, den karismatiske Vijay Mallya dog ikke, fordi det er ikke til at vide, hvordan det kommer til at gå.

"Jeg har godt set den artikel, hvor Renaults Cyril Abiteboul siger, at fattige teams som eksempelvis Force India vil ende med at komme bagud i det her udviklingsræs. Der vil jeg så bare sige held og lykke til ham, fordi han kommer måske til at æde sine egne ord igen. Det handler jo ikke om mængden af våben du har, men kvaliteten af dit våbenarsenal," lyder det fra Mallya.

Esteban Ocon og Sergio Perez, foran deres nye bil.
Copyright Sahara Force India


Force India præsenterede deres nye bil VJM10 i går, hvilket betyder at teamet har ti-års jubilæum i denne sæson. Denne bil er deres racer nummer ti, eller rettere ti en halv - i 2015 var der en VJM08 og en VJM08B. Teamet startede deres Formel 1-liv tilbage i 2008, med en Ferrari-motor bag i, men siden da har de altså haft et rigtig godt samarbejde med Mercedes. Det indiske team er stillet til start i 171 løb og i de løb er det blevet til 5 podieplaceringer, 1 pole position og fire hurtigste omgange.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Det kan regne med protester Formel 1 er forældet »