Massa: Balleden vil fortsætte

Der er ballade hos Mercedes og det vil der blive ved med at være, hvis man spørger Felipe Massa.

Felipe Massa . Copyright Williams F1 Team

Af: Kim Kristensen (kk@bmf1.dk) d. 6/7 2016 klokken 12:07

Det er vel efterhånden gået op for de fleste Formel 1-følgere, at der er intern ballade i Mercedes teamet. Kørerne bryder sig ikke om hinanden på banen, så de køre hinanden af. Uden for banen går det heller ikke stille for sig, fordi der har man en Toto Wolff som er træt af at de to kørere kører ind i hinanden i tide og utide, mens Niki Lauda er begyndt at afslører mindre heldige detaljer om specielt Lewis Hamilton.

Nico Rosberg og Lewis Hamilton i gruset
Copyright Mercedes AMG GP


Hos Mercedes er man naturligvis ikke glad for alt det drama, men de kan lige så godt vende sig til det, fordi det bliver ikke bedre lige med det samme. Det mener Felipe Massa i hvert fald ikke det gør.

"Det er bestemt ikke en nem situation Mercedes står i. De vil måske begynde at overveje nogle ting omkring teamordre, men hvem siger at kørerne vil adlyde de ordre? Hele situationen er dog god for fans af sporten, fordi det giver en masse spænding og en masse episoder man kan tale om," lyder det fra brasilianeren.

Felipe Massa og Fernando Alonso
Copyright Ferrari Media


Felipe Massa ved om nogen, hvad det vil sige at være hos et team, hvor der er en masse drama. Han tilbragte nemlig en del sæsoner sammen med Fernando Alonso hos Ferrari, hvilket bestemt ikke gik stille for sig. Der var måske ikke så meget ballade mellem kørerne den gang, men det var der eftersigende mellem spanieren og teamet. Der kunne måske også have været problemer mellem Alonso og Massa, men på det punkt er brasilianeren en der finder sig i en del, så alt Ferrari gjorde var for den tidligere spanske verdensmester.
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Sauber trækker sig fra test Mercedes teamordre skidt for F1 »