Arai: Ny motor er god for McLaren

Den motoropdatering, Honda kom med i Rusland, har været et godt skridt i den rigtige retning for McLaren. Det mener Hondas Yasuhisa Arai i hvert fald.

Malaysias GP 2015 . Copyright McLaren Media

Af: Kim Kristensen (kk@bmf1.dk) d. 19/10 2015 klokken 20:10

2015 sæsonen har været den værste sæson i mands minde for det ellers så hæderkronede McLaren hold. Holdet er det næstdårligste af alle hold på gridden og kan se frem til at have Manor F1 som naboer i pitten næste sæson. En af grundene til, at det har været en skidt sæson for McLaren, er deres Honda motor, der har nemlig stort set ikke været andet end problemer med den motor i denne sæson.

Jenson Button
Copyright McLaren Media


Det har ført til en masse spændinger mellem McLaren og Honda, da man ikke har kunnet enes om, hvem der var skyld i de dårlige resultater. Det hele kulminerede under det japanske Grand Prix, da Fernando Alonso råbte i radioen, at han kørte rundt med en GP2 motor. Den svada fik omgående Honda til at komme med en opdateret motor til det russiske Grand Prix, og hos Honda er man glad for den nye opdatering.

"Vores mål for resten af sæsonen er at indsamle noget mere data, hvilket dels gøres via de nye opdateringer, vi kom med til løbet i Sochi. McLaren melder, at de nye opdateringer virker godt, og vi vil forsøge at gøre motorerne endnu bedre i løbet af de fire sidste løb," lyder det fra Hondas F1 chef Yasuhisa Arai.

Button og Alonso
Copyright McLaren Media


Om Honda motoren er på vej i den rigtige retning, eller om der stadigvæk vil opstå mange problemer, det må tiden vise. Faktum er i hvert fald, at McLaren fik to kørere i pointene i Sochi, indtil Fernando Alonso fik en fem sekunders straf. To biler på de pointgivende pladser lyder måske ikke af meget for et hold som McLaren, men det er trods alt ikke sket mange gange i denne sæson.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Mexico klar til FIA inspektion For meget magt til motorleverandørerne »