• Forside

Pressemeddelelser lørdag - udvalgte citater

Her følger en række udvalgte pressemeddelelser fra de hold der ikke fik 2 biler i Top 10, hvilket var Williams, Red Bull, Toro Rosso, BMW Sauber, Super Aguri.

Af: Joachim Dichmann (jd@bmf1.dk) d. 7/10 2006 klokken 12:10

Hermed følger diverse pressemeddelelser fra teamene i lørdagens kvalifikation på Suzuka banen i Japan.

Williams

Sam Michael, Teknisk Direktør:
"Det er godt at få en bil i top 10. det er ret tydeligt at Bridgestone har en fordel og da vi ingen problemer har med bilen, vil vi nu arbejde på en strategi her til aften, der skal give points i morgen.

Nico Rosberg:
Vi havde en god kvalifikation i dag og det at komme i top 10 er et stort skridt fremad. Jeg var tredje hurtigst i Q1 også syvende i Q2, så vi har haft en tydelig fremgang med bilen, hvilket lover godt for næste år.

Mark Webber:
Kvalifikationen skulle vise sig at være svær for mig fordi jeg ikke rigtigt kunne finde den balance, som jeg gerne ville have. Jeg tror vi kunne have gjort en god figur til sidst, men jeg havde lidt utur i sving 5 og det skulle komme til at koste dyrt.

Super Aguri

Takuma Sato:
Vi er godt tilfredse med vores fremgang under morgenens frie træninger, og følte os velforberedte til kvalen. Men alligevel var vi under kvalifikationen ikke hurtige nok, så jeg er ret skuffet. Vi skal nu se på hvad der sker i morgen og håbe på at vi har en stærk løsning til løbet.

Aguri Suzuki, Teamchef:
Vi har presset på for at udvikle vores bil til dette løb og medbragt mange nye Aero-opdateringer til Suzuka. Jeg vil gerne takke hele holdet for deres hårde arbejde, men vi har brug for at forbedre vores performance betragteligt, for det er stadig ikke nok.


Nick Heidfeld i Tyrkiet

BMW Sauber

Nick Hedifeld:
Alt var okay, og kvalifikation gik som forventet. Det er tydeligt at de forreste fire er på andre dæk en os. Vi må vente og se hvordan deres løbsstrategi viser sig at være.

Mario Theissen, BMW motorsport direktør:
Robert missede den tredje del af kvalen med en meget lille margin, på hans sidste afgørende omgang kørte han af banen og endte som 12. Nick, har som i de seneste løb, placeret sig i top 10. Til slut kvalificerede Nick sig som nr. 9 og fra den startposition tror jeg vi har muligheder.

Mclaren Mercedes

Norbert Haug:
"Der er ingen undskyldning for at ingen af bilerne kom blandt de 10 sidste på Suzuka. Måske vi valgte et forkert dæk."

Ovennævnte er hentet fra kort efter kvalifikationen. Haug mente også at det er unfair at beskylde Kimi for at mangle motivation, efter at han har annonceret sit skifte til Ferrari næste år.


Måske Red Bull skulle koncentrere sig om formel 1 fremfor papirfly


Red Bull

David Coulthard:
Jeg elsker den her bane, det er en fantastisk udfordring, men desværre vores bil producerer bare ikke det grip der skal til.

Balancen er ikke dårlig, den er så god som den har været på en hvilken som helst anden omgang jeg har kørt her, vi mangler bare effektivitet på denne type højhastiheds-bane. Året startede dårligt, og vi er aldrig rigtig kommet os over det.

Robert Doornbos:
Det er svært at få det maksimale ud af bil og dæk i de her tørre betingelser og vi havde kvaler under kvalifikationen. Jeg havde ikke regnet med at vi ville kvalificere os så lavt. Jeg troede, at vi ville komme til den anden runde med sikkerhed. Vi har en lang dag i morgen, det bliver ikke let.

Toro Rosso

Tonio Liuzzi:
Jeg er nogenlunde glad for kvalifikationen, hvor bade Q1 og Q2 gik ret godt. Bilens balance var okay og allerede i morges så vi at bilen agerede fint. Det er en svær og teknisk bane, hvor du hvis presser hårdt på kan gøre en forskel, og derfor elsker jeg at køre her.

Desværre havde vi i Q2 lidt bøvl med noget trafik og måske kunne jeg have gjort det bedre på den sidste omgang uden den, men det at komme i Q2 er ikke nemt for os. Jeg ser frem til morgendagens løb.

Scott Speed:
Omgangen startede godt og jeg havde en god første sektor, da jeg kommer ind i sving 9 prøver Jenson at lade mig være så jeg indhentede ham for hurtigt og mistede noget downforce. Så ved udgangen af svinget ramte jeg kerben og blev der for længe og måtte så en tur på græs, der fik jeg skidt på dækkene og det var så Lap 1, her er det kun Lap 1 du får.

Vi har ikke været i trafik i de sidste 5 kvalifikationer så det var vel vores tur igen. Jeg var uheldig, for bilen var god. Vi gættede os frem til noget af set-up’et op til kvalifikationen og det fungerede godt.