Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 21/10 2019 klokken 15:10
Sidste år var det Max Verstappen der endte øverst på podiet i Red Bull raceren, efter at han fuldførte løbet med to stop, mens flere af de andre hold, prøvede at klare sig med et enkelt stop.
Pirelli forudser, at det bliver mindst lige så udfordrende for holdene, at fastsætte den rette strategi i år, da vejret samtidig ser ud til at blive meget afvekslende.
"Mexico har altid været hårdt og uforudsigelig, med en helt fantastisk atmosfære," kom det fra Mario Isola, der er chef for Pirelli motorsport.
"Især sektionen ved stadium, er helt fantastisk."
"Der er flere gode overhalings muligheder og der er mulighed for at lave forskellige strategier.."
"Den tynde luft, kommer helt sikkert til at påvirke bilernes setup, da et normalt setup med høj downforce her føles som lav downforce."
"Når der er mindre tryk på hjulene, vil de skride mere og dermed slide dem mere," sluttede han.
Det er dæktyperne C2, C3 og C4 der er med til denne weekend.