Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 4/11 2019 klokken 13:11
Red Bull spurgte i sidste uge, om de måtte lave brændstoftilførslen på en bestemt måde, der kunne give dem mere benzin i kort tid, som ikke vil kunne live set på de to flow målere FIA har krævet installeret i bilerne, hvilket de fik afslag på.
Deres påstand var, at det var den måde Ferrari gjorde det, hvilket de så fik sat en stopper for, da FIA efter spørgsmålet, valgte at klarificere bestemmelsen.
Efterfølgende valgte Mercedes' chef Toto Wolff, at være diplomatisk i sine udtalelser, da han ikke ville udtale sig om det var det der havde gjort Ferrari så stærke.
At Ferrari lige efter dette, så pludselig ikke virkede så overlegen mere, fik blot rygterne om, at Red Bull havde ramt et øm punkt til at tage til.
Det skuffede Leclerc, der kommenterede på Max Verstappens kommentar om, at det er sådan det går, når man stopper med at snyde.
"Det er en joke, hvis jeg skal være ærlig."
"Han aner ikke hvad han taler om og hvad der foregår hos Ferrari, " kom det fra Leclerc.
Ferrari chef, Binotto udtaler, at de ikke har ændret noget, men at den manglende fart hos Leclerc udelukkende skyldes, at han kørte løbet i USA med en gammel motor.
"Jeg har læst de mange kommentarer, men må afvise alle rygter om, at vi har ændret på noget."
Det har vi ikke," slog Binotto fast.
"Vi havde problemer med Charles motor, hvilket fik os til at skifte den til en gammel motor, inden kvalifikationen, hvilket forklare hans manglende fart og Sebastian var utroligt tæt på at tage pole, så nej, vi mangler ikke fart," kom det fra Ferrari chefen.
Den manglende fart hos Vettel, om søndagen, skyltes andre ting.