• Forside

1. frie træning. Malyasia.

Den første frie træning var ikke specielt spændende, men domineret af Felipe Massa.

Bilmagasinet Logo . Copyright Bil Magasinet BMF1

Af: Tomas Hansen (th@bmf1.dk) d. 6/4 2007 klokken 07:04

Ferrari er åbenbart i en klasse for sig selv i øjeblikket. Med en bedste tid på 1:34:972 var Massa knapt 3/10 sekund hurtigere end Fernando Alonso, der var den eneste, som var i nærheden af at kunne følge med.

Lewis Hamilton og Kimi Räikkönen besatte de næste pladser, næsten et sekund efter.

Mere overraskende er det nok at Niko Rosberg og Mark Webber kørte sig ind som nummer 5 og 6.

Felipe Massa, dagens hurtigste mand, i 1. frie træning.

I afdelingen for negative resultater, der er de regerende verdensmestre, Renault, der kun kunne køre sig frem til placeringer som nummer 14 og 15, hele 3 sekunder efter Ferrari og Massa. Der må vente et stort stykke arbejde, før Renault er konkurrencedygtige.

Det samme gør sig gældende for Honda, Button og Barrichello, som endte i den meget tunge ende af feltet, kun foran Anthony Davidson og Christan Albers, hele 4 sekunder efter Massa.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Felipe Massa Scuderia Ferrari
P
1:34.972 + 0.000 17
2. Fernando Alonso McLaren Formula 1 Team
P
1:35.220 + 0.248 24
3. Lewis Hamilton McLaren Formula 1 Team
P
1:35.712 + 0.740 22
4. Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari
P
1:35.779 + 0.807 20
5. Nico Rosberg Williams Racing
P
1:36.308 + 1.336 21
6. Mark Webber Oracle Red Bull Racing
P
1:36.522 + 1.550 20
8. Kazuki Nakajima Williams Racing
P
1:36.885 + 1.913 15
11. David Coulthard Oracle Red Bull Racing
P
1:37.484 + 2.512 7
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)