• Forside

Super Aguri - teknisk set

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 7/2 2006 klokken 14:02

Det nye japanske Super Aguri hold, stiller til start med nogle af de gamle Arrows biler, dog undergået en del forandringer, så de til del ser bedre til dels lever op til de nye regler.

SA05 Tekniske specifikationer
Chassis: Kulfiber opbygget over en honeycomb komposit konstruktion med inkorporeret front og side komposit materiale for bedre at kunne modstå kollisioner. Integreret sikkerheds bur.

Karosseri: Kompositmateriale. Sidepod og motorhjelm i et stykke, separat kulfiber gulv sektion, komposit næse sektion og vinger.

Front affjedring: Wishbones med bund aktiverede torsion stænger og støddæmpere. Mekanisk krængningsstabilisator.

Bageste affjedring: Wishbones med bund aktiverede spiralfjedre og støddæmpere. Mekanisk krængningsstabilisator.

Støddæmpere: Ohlins
Hjul: BBS
Dæk: Bridgestone
Bremser: AP Racing kalibrer Hitco bremseklodser
Styretøj: SAF1 servo styring
Rat: SAF1 i komposit Konstruktion
Sæde: Kørertilpasset kulfibersæde
Sikkerhedsseler: Takata
Benzintank: ATL kelvar forstærket efter specifikationer fra SAF1
Batteri: 2.5 Ah bly syer
Instrumentering: SAF1 specifik
Transmission: SAF1 kulfiber komposit hovedgearkasse med syvtrins semi automatisk elektrohydraulisk styring
Kobling: Sachs

Dimensioner
Sporvidde for: 1472mm
Sporvidde bag: 1422mm
Længde: 4666mm
Højde: 950mm
Bredde: 1800mm

Honda RA806E motor specifikationer
Slagvolumen: 2.4 liter
Konfiguration: V8 suge motor
V vinkel: 90 grader
Maksimum ydelse: Over 700 HK
Maksimum omdrejninger: Over 19,000 ops
Ventiler: 4 ventiler per cylinder, pneumatisk ventilstyring
Speeder system: Electro hydraulisk styret system
Tændingssystem: Honda PGM-IG
Tændrør: NGK

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.