Af: (@bmf1.dk) d. 15/4 2007 klokken 22:04
Mario Theissen, direktøren for BMW Motorsport, kunne slet ikke få smilet væk da han blev interviewet af Kai Ebel fra TV stationen RTL, og det er nu slået helt fast, at det er BMW Sauber teamet som på nuværende tidspunkt er det eneste team, der kan blande sig i top-striden, som helt klart står mellem Ferrari og McLaren Mercedes.
Begge BMW Sauber kørere klarede sig særdeles godt under dagens løb, men tyskeren Nick Heidfeld var i absolut særklasse og hans overhaling af verdensmesteren Fernando Alonso står som et af løbets absolutte højdepunkter.
Om dagens resultat udtalte Mario Theissen følgende. ”Dette var vores bedste præstation til dato. Ikke alene sikrede vi os 8 point. Nick Heidfelds fjerdeplads er virkelig helt speciel. Vi er i stand til at matche de hurtigste biler og Nick var endda i stand til at overhale verdensmesteren Fernando Alonso.
Dagens mand, tyskeren Nick Heidfeld, kunne beskrive dagen med tre ord: ”I feel fantastic”. Og det er tydeligt, at tyskeren er yderst tilfreds med sæsonens forløb. Før sæsonpremieren var der et utroligt stort fokus på Heidfelds team kollega, polakken Robert Kubica, men det står nu klart, at det er Nick Heidfeld, som tegner det tyske team.
Om sin overhaling af verdensmesteren udtalte tyskeren: ”Før løbet troede jeg ikke, det var muligt at overhale Fernando, men på det andet ”stint” var jeg lidt hurtigere, da mine dæk var bedre. Til gengæld havde han en bedre topfart, så jeg måtte vente på, at han begik en fejl. Den begik han i sving 13”.
For os, der så overhalingen, må vi sige, at det var meget, meget tæt og hvis der ikke var kontakt mellem Heidfelds og Alonsos forhjul, så har der næppe været plads til et stykke papir.
Når man tager dagens resultat til efterretning må det regnes for overvejende sandsynligt, at Nick Heidfeld vil være i stand til at vinde et Grand Prix. Noget tyder dog på, at Lewis Hamilton fra McLaren Mercedes vil komme tyskeren i forkøbet.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har kørt med.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)