Af: (@bmf1.dk) d. 15/4 2007 klokken 21:04
Den regerende verdensmester Fernando Alonso måtte under dagens Grand Prix i oliestaten Bahrain, tage sig til takke med en femteplads. En af årsagerne til det ”beskedne” resultat skal ifølge Alonso selv findes i bilens opsætning, og spanieren måtte løbet igennem kæmpe med nedsat vejgreb.
"Det var ikke et godt løb for mig, men det er det der sker. Jeg manglede fart og jeg manglede vejgreb. Den slags problemer betyder, at man ikke kan køre bilen, som man har lyst til. Man starter altid et løb ud fra den betragtning, at man kan vinde, men efter seks eller syv omgange blev jeg klar over, at det ville blive svært."
"Jeg kunne ikke følge med de to Ferrari’er og Lewis, og jeg måtte tage til takke med en femteplads. Jeg var tæt på Heidfeld mod slutningen, men der var ikke noget, jeg kunne stille op."
Alonso, som til tider kan virke meget tillukket, tog dagens resultat med åben pande, og der er intet der tyder på, at Alonso for alvor er bekymret for de kommende løb.
Skal vi se overordnet på McLaren-Mercedes' præstation under dagens Grand Prix, er det måske nemmere at forstå Alonsos ro. Lewis Hamilton var ikke blot var i stand til at holde Kimi Raikkonen bag sig. Han var også i stand til at lægge lidt pres på løbets vinder, brasilianeren Felipe Massa, dog uden at der for alvor var tvivl om resultatet.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har kørt med.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)