• Forside

Sæsonstatus: McLaren, MF1 og Red Bull

Bilmagasinet Logo . Copyright Bil Magasinet BMF1

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 16/2 2006 klokken 15:02

Med kun tre uger til det første Grand Prix i Bahrain, er der nogle hold, der har mere travlt end andre.

Her er der en kort gennemgang af situationen hos McLaren, MF1 og Red Bull.

McLaren Mercedes
McLaren Mercedes var et af de hurtigste hold på banen sidste år, men en ustabil første del af sæsonen, betød at de missede verdensmesterskaberne.

Dette vil man meget gerne lave om på i år, men som situationen ser ud nu, er der ikke meget der tyder på det vil ske.

Pedro de la Rosa tester McLaren MP4-21 i Valencia.

McLaren Mercedes har yderligere uro blandt piloterne, efter at Fernando Alonso er annonceret som en holdets piloter i 2007 og hverken Kimi Räikkönen eller Juan Pablo Montoya har en kontrakt, der løber længere end denne sæson med.


MF1
MF1 kører første sæson under eget navn. Men luften lader til at være røget ud af ballonen, eller rettere sagt slet ikke kommet i den.
Sidste år ”kæmpede” teamet mod det gamle Minardi hold, men efter at Red Bull har købt det, er der ikke den store fare for, at det vil ske igen.

M16 launch

Eneste hold der kan true MF1 som det absolutte bundhold, er det nye Super Aguri, der stiller til start med de gamle Arrows biler, dog med nye Honda motorer.


Red Bull
Red Bull overraskede alt og alle, med deres overbevisende indsats, især i den første del af sæsonen. David Couldhart blomstrede helt op, efter skiftet fra McLaren og var absolut en mand man skulle holde øje med.

Nu er det så anden sæson for Red Bull, der i år skal køre med Ferrari-motorer, hvilket kan gå hen og blive rigtigt godt for dem.

Red Bull test på Valencia

Red Bulls piloter har fået lidt mere ro på, efter at holdejeren har købt det gamle Minardi hold, der nu tager sig af de unge piloter. Så vi vil ikke i år se, at der er to piloter til ét sæde. De vinder dog næppe løb i år, men en topplacering i ny og næ, er slet ikke utænkeligt.

Renault vandt begge verdensmesterskaber sidste år. Alonso blev den yngste verdensmester nogensinde, men kan de holde stilen?

Rygter siger, at de brugte alle deres resurser på at sikre sig konstruktørernes mesterskab, og at de derfor kom meget sent i gang med at udvikle deres 2006 bil.

Vi forsætter sæsonstatusen i på mandag og tirsdag

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER