Hvem havde ansvaret for sammenstødet mellem de to BMW Sauber kørere tidligere på sæsonen? At dømme efter en hel anden kontraktforhandling, så har BMW lagt ansvaret på skuldrene af den polske kører. Men nu til den anden kontraktforhandling.
Den handler om Timo Glock og hans kontraktforhandlinger med Toyota. De er umiddelbart gået i hårdknude over en vigtig detalje, nemlig hvor længe kontrakten skal gælde for.
Forholdet mellem Nick Heidfeld og Robert Kubica er kølnet en del
Toyota vil have mindst to år på kontrakten. BMW vil kun give Timo Glock lov til at køre i 2008 for Toyota. Jo der kan være en potentiel option for 2009, men BMW vil have første ret til den.
Hvilket samtidig gør det lettere besværligt for Timo Glocks manager, der godt nok siger, at Timo har fire potentielle andre muligheder i 2008, men hvis BMW stiller sig på bagbenene, så er det svært at gøre noget for Timo Glock.
Timo Glock, her som vinder af det italienske GP2 sprintløb, kan have svært ved at få en kontrakt hos Toyota. For Toyota vil have en længere kontrakt end BMW vil tillade
Men netop det, at BMW indtil videre kun vil give Timo Glock lov til at køre et år for et andet team, for at have muligheden for at tage ham ind som erstatning for Robert Kubica i 2009. Så måske er den hurtige polaks tid hos BMW allerede ved at nå enden?